آوریل 24, 2024

راه حل ها

اگرچه ترس‌های زیادی در ارتباط با زندگی در ارتفاع بالا در برخی کشور ها مثل ایران وجود دارد، اما حقیقت این است که بیشتر این ترس‌ها راه‌حل‌هایی توسط توسعه‌دهندگان ارائه شده است.

ایمنی ساختمان های بلند

امکانات مختلفی برای اطمینان از اینکه ساکنان در تهران می توانند با همسایگان خود آشنا شوند و احساس اجتماعی ایجاد کنند، فراهم شده است. باشگاه‌های ورزشی، استخر و پارک‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای استراحت و استراحت به آنجا بروید. ساکنان می توانند به ورزش های مختلفی مانند بسکتبال و تنیس بپردازند.

حل مشکلات و مسائل مربوط به زندگی در برج و ساختمان های مرتفع

آسانسورها و بسیاری از مناطق مشترک دیگر توسط کارکنان ساختمان تمیز و ضد عفونی می شوند. ساختمان ها ایمن هستند و با بهترین مصالح ساخته شده اند و طبق پروتکل های سختگیرانه تعیین شده توسط دولت فدرال ساخته شده اند. به نظر املاک بازتاب ، اقدامات زیادی انجام شد تا اطمینان حاصل شود که کسانی که در ارتفاعات بالا زندگی می کنند، زندگی سالم و شادی خواهند داشت.

 مزایای زندگی بلند مرتبه

زن و شوهری روی میز آشپزخانه خود یک غذای سالم آماده می کننداگرچه تحقیقات زیادی وجود دارد که خطرات سلامتی زندگی در ارتفاعات را نشان می دهد، تحقیقاتی نیز وجود دارد که مزایای سلامتی زندگی در یک مکان را نشان می دهد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

امید به زندگی طولانی تر

یک مطالعه در ایران نشان می دهد که هر چه طبقه ای که در آن زندگی می کنید بالاتر باشد، امید به زندگی شما بیشتر است. کارشناسان در تهران دریافتند که احتمال مرگ ناشی از بیماری های ریوی در میان ساکنان طبقه همکف در مقایسه با افرادی که در طبقات بالاتر زندگی می کنند، 40 درصد بیشتر است. محققان این موضوع را با کیفیت هوای بهتر در سطوح بالاتر مرتبط می‌دانند، در حالی که هوای سطح زمین آلوده‌تر است.

امکانات مورد نیاز برای زندگی در ساختمان های مرتفع

قلب سالم تر

برخی از افراد به این نکته اشاره می کنند که زندگی در طبقات بالاتر به شما فرصتی می دهد که طولانی تر ورزش کنید. اگر در طبقه شانزدهم زندگی می کنید و هر روز از پله ها بالا می روید، قلب خود را سالم نگه می دارید. برخی دیگر اشاره می کنند که دسترسی آسان به امکانات رفاهی هیچ بهانه ای برای مراقبت نکردن از سلامت جسمانی به شما نمی دهد. تقریباً تمام ساختمان‌های مرتفع لاس وگاس دارای سالن‌های ورزشی، استخرها، پارک‌ها و زمین‌های مختلفی هستند که می‌توانید در آن‌ها استرس خود را کاهش دهید و ورزش کنید.

چگونه در ارتفاع بالا زندگی سالم تری داشته باشیم

اگر در حال حاضر در یک رشد بالا زندگی می کنید و در مورد خطرات آن نگران هستید، در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای داشتن یک زندگی سالم تر انجام دهید:

  • هر روز فعال باشید. از امکانات رفاهی متعددی که در ساختمان دارید استفاده کنید. خواه شنا، بازی تنیس، دویدن، یا ورزش در باشگاه، گزینه های زیادی برای شما باز است.
  • انتخاب های غذایی خوبی داشته باشید. زندگی در ارتفاعات به معنای احاطه شدن با گزینه های غذاخوری زیاد است. غذای سالم را انتخاب کنید. به سراغ تازه ترین گزینه های موجود بروید.
  • اطراف خود را با مثبت اندیشی احاطه کنید. زندگی همانطور که هست چالش برانگیز است. شما به انرژی منفی بیشتری نیاز ندارید تا شما را پایین بکشد.
  • مرخصی بگیرید اگر از آپارتمان خود به عنوان خانه اصلی استفاده می کنید، کمی مرخصی بگیرید و به تعطیلات بروید. هر چقدر هم که خوب باشد، در کانکس خود محبوس نمانید.
  • برای تقویت روابط خود وقت بگذارید . با دوستان خود باشید. وقت خود را با افرادی بگذرانید که شما را درک می کنند و از شما حمایت می کنند.
  • زندگی در ارتفاعات برای بسیاری از مردم یک رویا است. برای برخی، کابوس است.
نحوه بر قراری ارتباط بین همسایگان در برج

 روابط اجتماعی در آپارتمان

یکی از نویسندگان ایرانی گفت که وقتی به یک آپارتمان بلند مرتبه نقل مکان کرد، احساس می‌کرد با همه قطع رابطه می‌کند. برخی دیگر فکر می کنند که زندگی در یک آپارتمان مرتفع باعث می شود فرد غیرشخصی تر شود. یک سکه همیشه دو روی است.این به شما بستگی دارد که انتخاب کنید به کدام سمت نگاه کنید.اگر به فکر رفتن به بلندمرتبه هستید، تا جایی که می توانید در مورد زندگی در ارتفاعات بیاموزید. به این ترتیب، شما دقیقا می دانید که در چه چیزی قرار دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *