آوریل 24, 2024

در این سری از “خرید املاک و مستغلات تهران”، شما در شرف کشف “خانه در مقابل آپارتمان – کدام گزینه برای شما بهتر است؟»

بنابراین، شما در نهایت تصمیم گرفتید مکانی را پیدا کنید که به آن مکان اختصاص دهید. چه بخواهید جایی برای خود یا خانواده خود پیدا کنید، چه به عنوان انتخابی برای سرمایه گذاری هوشمندانه، به فضای زندگی نیاز دارید!

خانه در مقابل آپارتمان  کدام گزینه برای شما بهتر است؟

چگونه تصمیم می گیرید کدام یک را بخرید؟

  1. خانه ها

خانه ها برای هیچ یک از ما مفهوم جدیدی نیست. طبق آمار املاک بازتاب ، تعداد خانوارهای موجود تا سال 2021 به 5.1 میلیون نفر می رسد.

خانه ها در فضای خود منحصر به فرد هستند. از اندازه و نوع تا طراحی و چشم انداز متغیر است – بر اساس جایی که به دنبال خرید آن هستید.

  • 2-    آپارتمان

برای بسیاری از ما که در تهران زندگی می کنیم، یک مفهوم جدید است، آپارتمان یک واحد منحصر به فرد است. مستقل است و یک بخش از یک ساختمان بزرگتر را اشغال می کند.

در حال حاضر، مردم ایران ازندگی در یک آپارتمان را راحت می‌دانند، زیرا آن را با سبک زندگی پرمشغله‌شان بیشتر از سایر ساختمان‌های مسکونی مطابقت می‌دهند.

تفاوت بین آپارتمان و خانه چیست؟

تفاوت این دو فضای زندگی در ساخت آن است.

آپارتمان بخشی از یک ساختمان بزرگتر است، اما خانه ساختمانی است که به تنهایی ایستاده است. در یک آپارتمان شما اکثر کالاها مانند پارکینگ و سالن های ورزشی را به اشتراک می گذارید، اما در یک خانه اینطور نیست. حیاط جلوی شما مال شماست و تنها مال شما.

اکنون که تفاوت اساسی را درک کرده اید، چگونه می دانید که کدام یک برای شما بهترین کار را دارد؟

مزایای یک خانه و معایب یک آپارتمان

  1. شما می توانید آن را مال خود کنید!

بهترین بخش انتخاب خانه به جای آپارتمان، آزادی خلاقانه ای است که با آن همراه است. از ساختار و معماری اولیه گرفته تا طراحی، رنگ و اجرا – شما در همه چیز حرفی برای گفتن خواهید داشت.

سرمایه گذاری های سوده در بازار املاک و مسکن

حتی اگر به جای ساختن خانه از پایه تصمیم بگیرید که خانه بخرید، باز هم کنترل بهتری روی آنچه می خواهید به نظر می رسد خواهید داشت.

  • فضای زیادی بدست می آورید

اگر به دنبال فضایی نه تنها برای خود، بلکه برای خانواده خود نیز هستید، خانه بهترین خرید شماست. گذشت آن روزها که دعوا بر سر اینکه چه کسی کدام اتاق را می گیرد، با خانه ای که همیشه می توانید برای خود خانه دیگری بسازید، گذشته است! یا فرض کنید به فکر برگزاری یک مهمانی برای دوستان خود هستید؟ چرا نگران فضای حیاط جلویی خود باشید؟

با این حال، با یک آپارتمان، فضا یک عامل کمک کننده بزرگ نیست. به غیر از مقدار مشخص فوت مربعی که به شما اختصاص داده شده است، فضای اضافی دریافت نمی کنید. اگر مایل به گسترش هستید، ممکن است لازم باشد یک آپارتمان مجاور بخرید و هر دو را با هم ادغام کنید، که نه تنها وقت گیر است، بلکه برای کیف پول شما نیز سنگین است!

  • 3-    حریم خصوصی شما تضمین شده است!

برخی از ما این ایده را دوست نداریم که همیشه با همسایه خود یک پارکینگ مشترک داشته باشیم. اینکه برخی از ما همیشه باید خانه را به جای آپارتمان انتخاب کنیم. با یک خانه به طور کلی، شما دارای حریم خصوصی، با فضای پارکینگ خود و سایر ملزومات هستید.

مزایای یک آپارتمان و معایب یک خانه

  1. 1-    آسان برای نگهداری

اکثر صاحبان آپارتمان نیازی به نگرانی در مورد نگهداری از قسمت های مشترک ندارند. توسعه دهندگان/کمیته های مدیریتی خودشان از این موضوع برای شما مراقبت خواهند کرد!

از این گذشته، عدم نگرانی در مورد بازسازی دائمی می تواند برای کسانی از ما که برنامه کاری شلوغی دارند بسیار جذاب باشد.

از تمیز کردن مداوم گرفته تا شستشوی رنگی و تعمیرات، نگهداری خانه ها می تواند پرهزینه باشد. آنها همچنین زمان و انرژی می گیرند و آنها را به تعهدی بلندمدت تبدیل می کند – که برای همه مناسب نیست!

  • 2-    صرفه جویی در زمان

فرآیند ساخت یک خانه طولانی و زمان بر است. یافتن افراد مناسب برای این شغل زمان می برد. حتی طراحی و ساخت و ساز ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا به پایان برسد.

تصور کنید که می خواهید به یک خانه جدید نقل مکان کنید، اما باید یک سال صبر کنید تا کار تمام شود؟

تفاوت بین آپارتمان و خانه برای زندگی کردن
  • امکانات بهتر

با داشتن یک آپارتمان نه تنها یک فضای از پیش ساخته شده برای زندگی به دست می آورید، بلکه به امکانات معمولی مانند سالن بدنسازی و استخر نیز دسترسی خواهید داشت.

اگر بخواهید همان امکانات را در یک خانه حومه شهر بسازید، واقعاً باید به برنامه بودجه خود نگاه بهتری بیندازید. همه چیز هزینه دارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *