مارس 29, 2024

آیا در کارنامه خود ورشکستگی دارید؟

 اگر چنین است، ممکن است احساس کنید که هرگز نمی توانید به حالت عادی مالی برگردید. با این حال، حقیقت این است که ورشکستگی یک نقطه سیاه دائمی در گزارش اعتباری شما نیست. حتی ممکن است بعد از ورشکستگی در تهران خانه بخرید اگر بدانید چه مراحلی را باید انجام دهید.

چه مدت پس از ورشکستگی می توانید خانه بخرید؟

قبل از اینکه بتوانید در کشور ایران وام دریافت کنید، باید منتظر بمانید تا قاضی ورشکستگی شما را رفع کند – یا اگر ورشکستگی شرایط لازم را نداشته باشد، آن را رد کند. اما دقیقا چقدر باید منتظر بمانید؟ پاسخ به نوع ورشکستگی شما و نوع وام مورد نظر شما بستگی دارد.

خرید آپارتمان با دریافت وام مسکن بعد از ورشکستگی مالی

بعد از ورشکستگی چه نوع وام مسکنی می توانید دریافت کنید؟

با بررسی های کارشناسان املاک بازتاب هیچ قانونی وجود ندارد که شما را برای همیشه از دریافت نوع خاصی از وام محروم کند، زیرا از طریق ورشکستگی پشت سر گذاشته اید. تا زمانی که دوره انتظار مناسبی را که در بالا توضیح داده شد رعایت کنید، می توانید پس از ورشکستگی برای هر نوع وامی درخواست دهید. در اینجا چند مرحله اساسی وجود دارد که می توانید برای شروع بازسازی اعتبار خود انجام دهید:

مرحله 1: اعتبار خود را تعمیر کنید

اعتبار خود را دوباره برقرار کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای شروع مجدد اعتبار خود پس از ورشکستگی فصل 7 یا 13، دریافت یک کارت اعتباری مطمئن است. وقتی کارت اعتباری ایمن را باز می کنید، سپرده ای را نزد شرکت کارت اعتباری خود می گذارید. این سپرده تبدیل به خط اعتباری شما می شود. از آنجا، شما به حساب خود پرداخت می کنید و هر ماه بدهی خود را پرداخت می کنید.

 حتی پس از ورشکستگی می توانید یک کارت اعتباری مطمئن با امتیاز اعتباری پایین دریافت کنید. بدهی خود را پرداخت کنید پس از پایان ورشکستگی خود، پول نقد اضافی را روی پرداخت بدهی متمرکز کنید. این به طلبکاران نشان می دهد که شما در مورد ایجاد تغییر در وضعیت مالی خود و افزایش امتیاز اعتبار خود در طول زمان جدی هستید. سطوح پایین بدهی نیز می تواند به شما کمک کند واجد شرایط وام مسکن شوید.

تمام قبض های خود را به موقع پرداخت کنید. سریع ترین و ساده ترین راه برای افزایش امتیاز اعتباری خود این است که پرداخت های کارت اعتباری و وام خود را طبق برنامه هر ماه انجام دهید. اگر در مدیریت سررسید پرداخت خود مشکل دارید، برای پرداخت خودکار ثبت نام کنید. اکثر شرکت های کارت اعتباری و وام در ایران دارای ویژگی پرداخت خودکار هستند که به طور خودکار حداقل پرداخت شما را در روز سررسید کسر می کند.

دریافت وام مسکن برای خرید و پیش خرید آپارتمان

مرحله 2: توضیح نامه ورشکستگی بنویسید

هر بار که یک وام دهنده وام مسکن صادر می کند، ریسکی را متقبل می شود. بنابراین هنگامی که برای وام درخواست می کنید، وام دهنده شما با دقت به امور مالی شما نگاه می کند تا مطمئن شود که پرداخت وام مسکن خود را هر ماه به موقع انجام خواهید داد. البته، ورشکستگی در سوابق مالی شما یک پرچم قرمز بزرگ است. شما می توانید با نوشتن نامه توضیحی شانس خود را برای گرفتن وام مسکن پس از ورشکستگی افزایش دهید

یک توضیح نامه به وام دهنده جزئیات بیشتری در مورد ورشکستگی شما و دلیل نیاز به اعلام ورشکستگی می گوید. جزئیاتی را در مورد شرایطی که منجر به تشکیل پرونده شما شده است و اینکه چگونه زندگی مالی شما از آن زمان تغییر کرده است، درج کنید. همچنین، می‌خواهید اقداماتی را که برای جلوگیری از ورشکستگی در آینده انجام داده‌اید توضیح دهید – مانند پرداخت بدهی و ایجاد یک صندوق اضطراری.

توضیح نامه الزامی برای گرفتن وام مسکن پس از ورشکستگی نیست، اما می تواند به وام دهنده شما کمک کند تا به جای مجموعه ای از اعداد، تصویر بزرگتر را ببیند. هنگامی که درخواست پیش تأیید می کنید، توضیح نامه خود را با درخواست وام مسکن خود همراه کنید.

مرحله 3: از قبل تاییدیه بگیرید

هنگامی که دوره انتظار خود را سپری کردید و امور مالی شما مرتب شد، زمان آن فرا رسیده است که برای پیش تایید وام مسکن اقدام کنید. پیش تایید نامه ای از یک وام دهنده است که به شما می گوید چقدر پول می توانید در یک وام رهنی دریافت کنید. دریافت از قبل تایید به چند دلیل مهم است:

ابتدا یک نامه پیش تأیید به شما امکان می دهد بدانید کدام خانه ها در بودجه شما هستند و به شما امکان می دهد جستجوی ملک خود را محدود کنید. دوم، پیش تأییدیه به نمایندگان املاک و فروشندگان می‌گوید که می‌توانید بودجه مورد نیاز برای خرید خانه‌ای را که می‌خواهید در آن پیشنهاد بدهید، تضمین کنید. این می تواند یک ملاحظات مهم بعد از ورشکستگی باشد.

هنگامی که درخواست پیش تایید خود را ارسال کردید، بقیه در دست وام دهنده شماست. وام دهنده شما درآمد، دارایی، بدهی و اعتبار شما را بررسی می کند تا ببیند آیا واجد شرایط وام مسکن هستید یا خیر. اگر کاندیدای خوبی به نظر می رسید، وام دهنده شما یک نامه پیش تایید برای شما ارسال می کند. می توانید از نامه خود برای شروع خرید خانه استفاده کنید.

مرحله 4: به سوالات وام دهنده پاسخ دهید

وام دهنده شما در تهران ممکن است نیاز داشته باشد با شما تماس بگیرد تا در مورد موارد موجود در گزارش اعتباری شما سؤال بپرسد. این امر به ویژه پس از یک رویداد مالی نامطلوب مانند ورشکستگی رایج است. صادق باشید و به سؤالات وام دهنده خود به سرعت پاسخ دهید تا شانس تأیید خود را افزایش دهید.

فروش و پیش فروش خانه جهت سرمایه گذاری

خط پایین

گرفتن وام مسکن پس از ورشکستگی کاملاً امکان پذیر است. با این حال، مدت زمانی که باید پس از انحلال یا پایان ورشکستگی خود صبر کنید، به نوع ورشکستگی و نوع وام شما بستگی دارد. هنگامی که اعتبار شما بهبود یافت، یک نامه توضیحی بنویسید که جزئیات ورشکستگی شما را نشان دهد. پس از پایان دوره انتظار خود می توانید برای پیش تایید وام اقدام کنید. اسناد مالی خود را مرتب داشته باشید و به درخواست های وام دهنده در سریع ترین زمان ممکن پاسخ دهید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *