آوریل 25, 2024

خرید خانه با وام مسکن

اگر برای پرداخت هزینه خرید خود در تهران برای سرمایه گذاری نیاز دارید وام بگیرید، به خاطر داشته باشید که بسیاری از وام دهندگان، خانه ها را در مقایسه با آپارتمان با ریسک کمتری می دانند. اگر می خواهید در یک آپارتمان درایران سرمایه گذاری کنید، وام دهندگان ممکن است به وام بزرگتری برای ارزش (LTV) نیاز داشته باشند. اگر در این مورد هنگام جستجوی ملک سرمایه گذاری نگرانی دارید، با یک کارگزار وام مسکن صحبت کنید.

خرید خانه و آپارتمان با وام و سرمایه گذاری در بازار املاک

خرید آپارتمان به عنوان املاک سرمایه گذاری

آپارتمان ها اغلب ارزان تر از خانه ها هستند و به دلیل اینکه فضاهای کوچک تری دارند، راحت تر بین مستاجرین چرخانده می شوند. اگر به فکر خرید یک آپارتمان به عنوان ملک سرمایه گذاری هستید، چند مزایا و معایب وجود دارد که در این بخش به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

آپارتمان ها در شهرها و شهرها مطلوب تر هستند

یک نکته مثبت به نفع خرید آپارتمان این است که  در مراکز شهر تهران رایج است . آپارتمان‌ها در میان اجاره‌کنندگانی که به دنبال مسکن نزدیک به امکانات رفاهی و محل کار هستند، محبوب‌تر هستند. اگر در آپارتمانی در مرکز شهر سرمایه گذاری کنید، متقاضی کم نخواهید داشت. آپارتمان‌ها در ایران معمولاً برای مستاجران حرفه‌ای گذرا و جوان جذاب هستند، که بیشتر در مراکز شهر زندگی می‌کنند، زیرا در آنجا شغل پیدا می‌شود.

خرید آپارتمان ارزان تر است

آپارتمان های با کیفیت خوب اغلب ارزان تر از خانه های با اندازه مشابه هستند. اگر چند خرید برای اجاره آپارتمان برای فروش در یک بلوک وجود داشته باشد، ممکن است انگیزه های مالی برای خرید بیش از یک ملک وجود داشته باشد. اگر علاقه مند به مذاکره در مورد تخفیف هستید، با مالک آزاد یا نماینده آنها صحبت کنید.

خرید و پیش خرید خانه و سرمایه گذاری مطمئن در بازار مسکن جهت دریافت سود

آپارتمان ها فضاهای نشیمن انعطاف پذیر هستند

جابجایی اشیا در یک آپارتمان آسان تر است زیرا همه اتاق ها در یک سطح هستند. به عنوان مثال، می توانید آشپزخانه را به اتاق نشیمن منتقل کنید تا یک فضای نشیمن با پلان باز ایجاد کنید و یک اتاق اضافی برای تبدیل شدن به اتاق خواب یا مطالعه در اختیارتان قرار دهید. امکان انجام این کار با خانه کمتر است، اگرچه غیرممکن نیست.

آپارتمان ها دارای اجاره نامه هستند

یکی از مسائل بالقوه ای که هنگام خرید برای اجاره خانه مطرح می شود این است که احتمالاً اجاره ای است تا مالکیت آزاد. تصدی اجاره نامه با مسئولیت ها و هزینه های اضافی همراه است. شما مالک این آپارتمان خواهید بود، اما نه ساختمانی که در آن زندگی می کند. برآوردهای فعلی می گوید حدود 4.2 میلیون ملک اجاره ای در ایران وجود دارد که بسیاری از آنها در بخش اجاره خصوصی هستند.

با بررسی های صورت گرفته توسط مشاورین املاک بازتاب وقتی ملکی اجاره ای است، اجاره به مرور زمان کاهش می یابد. در حالی که ممکن است هنگام خرید آپارتمان تمدید اجاره نامه امکان پذیر باشد، این به مالک زمین بستگی دارد. همچنین ممکن است تمدید اجاره گران باشد. اکثر شرکت‌های وام مسکن ملکی با اجاره  کمتر از 80 سال وام نمی‌دهند ، بنابراین شما فقط به خریداران نقدی محدود می‌شوید.

اگر ملک را در ابتدا با اجاره 90 ساله خریداری کنید، ممکن است مشکلی پیش نیاید، اما پس از 11 سال اجاره به 79 سال کاهش می یابد. هنگامی که زمان فروش فرا می رسد، شاهد کاهش شدید ارزش خواهید بود و مجموعه خریداران بالقوه به شدت کاهش می یابد.

اجاره و رهن آپارتمان و برج در کسب سود از طریق سرمایه گذاری و اجاره املاک اداری تجاری و مسکونی

عهد نامه های محدود کننده برای آپارتمان

 در صورت خرید آپارتمان مراقب  پیمان های محدود کننده باشید. خانه‌های قدیمی‌تر اغلب عهدنامه‌هایی دارند، اما آنها معمولاً در امتداد این خط هستند که “این خانه نباید به عنوان خانه عمومی یا دباغ‌خانه استفاده شود”.آپارتمان ها به احتمال زیاد دارای عهدنامه هایی هستند که می گویند آپارتمان نمی تواند اجاره فرعی باشد یا ساکنان نمی توانند X، Y یا Z را انجام دهند. میثاق ها چیزی است که وکیل شما می تواند در طول فرآیند انتقال به دنبال آن باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *