مارس 28, 2024

مرحله 1: برای وام مسکن خود تأییدیه بگیرید

با هر خرید خانه در ایران ، ابتدا باید برای وام خانه خود تأییدیه بگیرید تا دقیقا بدانید چقدر می توانید خرج کنید. اگر برای وام مسکن تأیید شده باشید، نامه تأییدیه ای از وام دهنده خود دریافت خواهید کرد که می توانید از آن برای بیرون رفتن و شروع خرید استفاده کنید. برخی از فروشندگان ممکن است افراد را بدون تأیید قبلی از سوی وام‌دهنده اجازه ورود ندهند.

مراحل فروش خانه و آپارتمان توسط مالک و قیمت گذاری روی املاک

مرحله 2: کار با نماینده خریدار را در نظر بگیرید

نماینده خریدار در تهران می تواند سودمند باشد حتی اگر خانه خاصی را در ذهن داشته باشید. با یک تراکنش FSBO، نماینده شما از طرف شما مذاکره می کند و کارهای اداری پیچیده را برای شما انجام می دهد. این امر به ویژه در صورتی مهم است که فروشنده در حال انجام کارهای اداری خود باشد، زیرا نماینده شما مطمئن می شود که همه چیز بررسی می شود تا با مشکلی مواجه نشوید.

فروشنده در تهران معمولاً کارمزدهای کمیسیون را برای مشاور املاک خریدار می پردازد، بنابراین کار با نماینده خریدار می تواند فرصتی بزرگ با نکات منفی بسیار کمی ارائه دهد. به نظر کارشناسان املاک بازتاب باید مطمئن شوید که صاحب خانه موافقت می کند که کمیسیون عامل املاک شما را به عنوان بخشی از قرارداد خرید بپردازد.

مرحله 3: نگاهی عمیق به خانه بیندازید

اگر با یک مشاور املاک کار در ایران می‌کنید، آن‌ها معمولاً می‌توانند از طریق خدمات فهرست‌بندی چندگانه (MLS) نمایش‌هایی را برای شما ترتیب دهند، اما اکثر خانه‌های در آنجا فهرست نمی‌شوند. در عوض، شما و نماینده‌تان ممکن است مجبور شوید خانه‌های باز یا فهرست‌ها را به صورت دهان به دهان یا با پلتفرم دیگری جستجو کنید. اگر از نمایندگی استفاده نمی‌کنید ، می‌توانید با تماس مستقیم با فروشنده، نمایش دریافت کنید.

مرحله 4: ارائه یک پیشنهاد

وقتی خانه ای را پیدا کردید که دوست دارید، وقت آن است که پیشنهاد بدهید . اگر از یک مشاور املاک استفاده می کنید، آنها می توانند نظرات خود را در مورد قیمت خانه ارائه دهند تا بدانید که آیا باید قیمت پیشنهادی را زیر، یا بالاتر از قیمت درخواستی پیشنهاد دهید.

مرحله 5: روی خانه را ببندید

هنگامی که تأیید نهایی وام مسکن خود را دریافت کردید و تمام بازرسی های لازم را انجام دادید، زمان بسته شدن است. این زمانی است که مالکیت خانه به طور رسمی به شما منتقل می شود. در زمان بسته شدن، پیش پرداخت و هزینه های بسته شدن را پرداخت خواهید کرد . اگر بلافاصله خانه را اشغال می کنید (به عبارت دیگر، فروشنده برای ماندن در خانه قبل از بسته شدن مذاکره نکرده است)، کلید خانه را دریافت خواهید کرد.

افزایش قیمت آپارتمان در بازار مسکن

چه کسی قرارداد خرید را در یک معامله تنظیم می کند؟

قرارداد خرید قراردادی بین فروشنده و خریدار است که شرایط فروش خانه را مشخص می کند. در اکثر معاملات ملکی، عامل فروشنده مسئولیت قرارداد خرید را بر عهده دارد. اگر خانه توسط مالک برای فروش است، تهیه پیش نویس قرارداد خرید ممکن است به عهده مشاور املاک شما باشد.

اگر از یک مشاور املاک استفاده نمی کنید، پس شما و فروشنده چند گزینه دارید:

شخصی را برای پیش نویس قرارداد استخدام کنید . ممکن است بخواهید یک نماینده معاملاتی – یک متخصص املاک و مستغلات که کارهای اداری را برای هر دو طرف تسهیل می کند – یا یک وکیل املاک برای انجام این مرحله استخدام کنید.

خودتان قرارداد را تنظیم کنید . اگر تصمیم به ایجاد قرارداد خرید دارید، باید مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز در آن وجود دارد. نام کامل خریدار و فروشنده، آدرس منزل، قیمت خرید، واریز پول جدی و تاریخ بسته شدن تنها چند مورد از الزامات است. قبل از استفاده از قرارداد خرید خانگی حتما با یک متخصص املاک مشورت کنید.

آیا هنگام خرید خانه باید بازرسی بگیرم؟

اگرچه لازم نیست، توصیه می کنیم هرگز خانه را بدون بازرسی مناسب خریداری نکنید . یک بازرس خانه آموزش دیده در طول بازدید خود سیستم ها، لوازم و ساختار اصلی خانه را بررسی می کند. این فرآیند یک راه عالی برای یافتن مواردی است که ممکن است در حال حاضر یا در آینده نیاز به تعمیر داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که بازرسی خانه با ارزیابی متفاوت است. در حالی که بازرسی بخشی از ارزیابی خانه است، ارزیاب به دنبال مشکلات نیست. آنها فقط وضعیت کلی خانه و برخی از عناصر اولیه ایمنی را ارزیابی می کنند و به اجزای سازنده نگاه می کنند تا بفهمند ارزش ملک چقدر است. ارزیابی بخشی ضروری از فرآیند وام مسکن است، اما بازرسی اینطور نیست – به این معنی که شما باید یک بازرس استخدام کنید.

اگر بازرس شما مشکلی در خانه جدید شما پیدا کند، این گزینه ها را دارید:

از فروشنده بخواهید مشکل را برطرف کند . می توانید قبل از خرید خانه از فروشنده بخواهید که مشکل را با هزینه خود برطرف کند. این ساده‌ترین راه‌حل برای خریداران در ایران است، اما نمی‌توانید تضمین کنید که فروشنده یک پیمانکار زیرمجموعه را انتخاب نخواهد کرد.

رشد جمعیت و افزایش عرضه و تقاضا در بازار املاک و مستغلات

برای رفع مشکل اعتبار بخواهید . می توانید پس از بسته شدن از فروشنده بخواهید هزینه تعمیرات را به شما اعتبار دهد. این تضمین می‌کند که می‌توانید پیمانکار را انتخاب کنید، اما ممکن است زمان سخت‌تری برای متقاعد کردن فروشنده برای موافقت با صورت‌حساب تعمیر داشته باشید، در صورتی که از قبل هزینه آن را ندانید.

کاهش قیمت فروش را بخواهید . ممکن است فروشنده را متقاعد کنید که قیمت درخواستی خانه را کاهش دهد تا خودتان پول داشته باشید تا تعمیرات را انجام دهید.

فروش را لغو کنید . اگر مشکل شدید است و نمی توانید با فروشنده به راه حل برسید، همیشه می توانید فروش را لغو کنید. مطمئن شوید که با متخصص املاک و مستغلات خود مشورت کنید تا به شما کمک کند تا در مورد نحوه بررسی مشکلات بازرسی که پیش می آید کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *