آوریل 20, 2024

خانه تک خانواده چیست؟

عبارت “خانه تک خانواده” در ایران چیزی است که اغلب هنگام جستجو در بازار یا جستجو  در لیست املاک مشاهده می کنید.. ممکن است تعریف یک خانه تک خانواده آسان به نظر برسد: این مسکن یک خانواده است، درست است؟ اوه، نه دقیقا برای طبقه بندی به عنوان این نوع خانه، الزاماتی وجود دارد که ساختار باید برآورده شود و توسط املاک بازتاب بررسی شده است . آن الزامات چیست؟

مزایا و معایب خانه های مستقل تک خانواده بدون دیوار مشترک

توصیف قانونی برای این خانه “ساختاری است که به عنوان یک واحد مسکونی نگهداری و استفاده می شود.” پس دقیقاً به چه معناست؟ این امر توسط مشاورین املاک بازتاب بررسی شده است. یک واحد مسکونی دارای این مشخصات خواهد بود:

بدون دیوارهای مشترک:

 این خانه یک ملک مستقل و مجزا است . این بدان معنی است که خانه دیوارهای مشترک یا سقفی با هیچ خانه دیگری ندارد.

زمین:

 خانه یک خانواده هیچ ملک مشترکی ندارد اما در قطعه زمین خود ساخته شده است.

 «منطقه اطراف ساختمان برای استفاده خصوصی مالک  است.

ورودی و خروجی:

 خانه یک خانواده دسترسی خصوصی و مستقیم خود را به یک خیابان یا شاهراه دارد. این برخلاف آپارتمانی است در تهران که راهرو و لابی دارد که به خیابان دسترسی دارد.

خدمات شهری :

 فقط یک مجموعه از خدمات برقی می تواند به این خانه خدمات رسانی کند—و ممکن است به هیچ وجه با اقامتگاه دیگری به اشتراک گذاشته نشود. این در مورد گرمایش، برق، آب یا هر سرویس ضروری دیگر صدق می کند.

یک مالک:

 این خانه به عنوان محل سکونت یک خانواده، شخص یا خانواری ساخته شده است که مالک آن دارای منافع تقسیم نشده در واحد است.

آشپزخانه تک:

  این نوع خانه دارای یک آشپزخانه است. افزودن آشپزخانه به سوئیت یا کالسکه خانه، طبقه بندی منطقه بندی خانه را تغییر می دهد.

مزایای خرید خانه تک خانواده

به دنبال خرید خانه هستید؟  جستجوی خود را شخصی کنید تا خانه ای را پیدا کنید که مناسب شما باشد

سود حاصل از خرید آپارتمان و خانه برای خانوار

نوع خانه ای که می خرید بستگی به بودجه و نیاز شما دارد. خانه ای مانند این برای خریدار خانه ای که به دنبال حفظ حریم خصوصی است مناسب است. از آنجایی که بر روی قطعه زمین خود ساخته شده است، کمی از همسایگان خود فاصله خواهید داشت.

همچنین احتمالاً از فضای ذخیره سازی اضافی یک اتاق زیر شیروانی یا گاراژ در این خانه لذت خواهید برد، در حالی که یک خانه چند خانواده دارای فضای مشترک است.

خانه‌های معمولی یک‌خانواری در بازار نیز به سبک‌های مختلف معماری – اعم از مزرعه‌داری ، استعماری ، مدرن میانه‌قرن ، کیپ کاد – بر خلاف طراحی ساده‌تر کاندو،  خانه‌های شهری یا ساختمان‌های آپارتمانی عرضه می‌شوند.

مسکن مقرون به صرفه هزینه مسکن کمتری را ارائه می دهد، اما این ساختارها معمولاً از نوع تک خانواده نیستند.

معایب خرید خانه تک خانواده

در حالی که داشتن یک خانه تک خانواده به معنای استقلال کامل خواهد بود، چند فاکتور وجود دارد که می توان آنها را به عنوان نقاط ضعف در نظر گرفت.

 آپارتمان‌ها، خانه‌های شهری یا دارایی‌های چند خانواری ممکن است دارای سالن‌های ورزشی یا استخرهای معمولی باشند که برای همه مالکان باز است. خانه های تک خانواده معمولاً امکانات رفاهی اجتماعی ندارند.

قیمت خرید یک خانه تک‌خانواری بیشتر است، زیرا شما کل خرید می‌کنید. این به پیش پرداخت بیشتر و هزینه های بسته شدن و همچنین هزینه های تکرارشونده مانند بیمه و مالیات بر دارایی در کل منطقه تبدیل می شود.

جستجو برای خانه های تک خانواده

هنگامی که جستجوی  لیست املاک و مستغلات  خانواده خود را شروع می کنید، یک نامه منطقه بندی را در توضیحات خانه خواهید دید.

نواسانات بازار مسکن و کسب سود از طریق سرمایه گذاری

اقامتگاه های چند خانواده معمولا دارای رتبه R2 هستند، به این معنی که دو خانه مسکونی می توانند در ملک وجود داشته باشند، معمولا به شکل دوبلکس. و رتبه R3 به واحدهای چندخانواره مانند آپارتمان یا کاندومینیوم اجازه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *