آوریل 19, 2024
به‌روزترین امکانات با انتخاب اپارتمان در منطقه چیتگر

به‌روزترین امکانات با انتخاب اپارتمان در منطقه چیتگر

ویژگی

مدیران املاک در ایران مسئولیت مدیریت فیزیکی ملک اجاره ای را در خصوص نگهداری و تعمیرات بر عهده دارند تا اطمینان حاصل شود که ملک در شرایط قابل سکونت برای مستاجران فعلی و شرایط جذاب و آماده اجاره برای مستاجران آینده باقی می ماند.

تعمیر و نگهداری:

 مدیران املاک در تهران تعمیر و نگهداری معمول و پیشگیرانه را برای مالک انجام می دهند تا مطمئن شوند که ملک در شرایط عالی باقی می ماند. مدیران وظایف تعمیر و نگهداری را شخصاً از طریق مدیریت در محل انجام می دهند یا فروشنده ای را برای انجام کار استخدام می کنند. تعمیر و نگهداری می تواند شامل وظایف چشم انداز، سرویس HVAC، تمیز کردن بیرونی، محافظت از حیوانات، تمیز کردن ناودان و غیره باشد.

وظایف و مسئولیت های مدیران املاک و بنگاه ها

تعمیرات:

 در تهران اگر ملک نیاز به تعمیرات خانه داشته باشد، یک مدیر موضوع را با مالک در میان گذاشته و تعمیرات را در انتظار تایید برنامه ریزی می کند. تعمیرات متداول مدیریت املاک شامل تعمیرات لوله کشی و سیستم تهویه مطبوع، نرده های شکسته، تعویض لامپ فضای مشترک و غیره می باشد. تعمیرات می تواند توسط مدیریت در حین بازرسی مورد توجه قرار گیرد یا توسط مستاجر مورد توجه مدیر قرار گیرد.

بازرسی ها:

 از نظر املاک بازتاب یک مدیر دارایی باید بازرسی های منظمی را از واحد اجاره ای انجام می دهد تا هرگونه مشکل تعمیر و نگهداری را که باید قبل از تبدیل شدن به تعمیرات گران قیمت برطرف شود و برای اطمینان از انطباق با تعمیر و نگهداری مورد نیاز مستاجر، شناسایی کند. بازرسی املاک اجاره‌ای ممکن است شامل بازرسی نقل مکان/حرکت، بازرسی فصلی و بازرسی‌های رانندگی باشد.

چرخش:

 گردش مستاجر شامل بازگرداندن ملک به شرایط آماده اجاره در بین شرایط اجاره، جمع آوری کلیدها و اموال اجاره شده و بازپرداخت سپرده تضمینی مستأجر گذشته است. یک مدیر دارایی تاریخ های نقل مکان را اجرا می کند و در صورتی که مستاجر واحد را در تاریخ و زمان توافق شده تخلیه نکرده باشد، بر اساس آن هزینه ای را دریافت می کند.

 واحد تخلیه شده در تهران باید بازرسی، تمیز شود و به وضعیتی که در ابتدای مدت اجاره قبلی بوده بازگردانده شود. اگر مالک ملک بخواهد در طول زمان بهبودهای بیشتری در واحد ایجاد کند، مدیر می تواند به هماهنگی و نظارت بر نگهداری ملک کمک کند.

مالکان

مدیران املاک در ایران مستقیماً با صاحبان املاک اجاره ای که به آنها خدمت می کنند کار می کنند و باید اطلاعات مربوطه را در رابطه با عملکرد دارایی، سرمایه مالک و مسائل قانونی در میان بگذارند.

ارتباط مالک:

مالکان می خواهند از عملکرد املاک سرمایه گذاری خود مطلع شوند. مدیران املاک باید به طور فعال نرخ‌های خالی، درآمد و هزینه‌های مربوط به ملک، الزامات نگهداری، سیاست‌های تجاری و هر گونه مسائل حقوقی مرتبط با ملک را در میان بگذارند. مدیران املاک ممکن است انتخاب کنند که ایمیل بزنند، تماس بگیرند یا دسترسی آنلاین به یک پورتال عملکرد دارایی، که گاهی اوقات به عنوان پورتال مالک نامیده می شود، فراهم کنند. مدیران املاک همچنین ممکن است به مالکان در مورد مسائل قانونی، تعیین نرخ اجاره، افزایش قیمت اجاره یا انجام تعمیرات و نگهداری ملک توصیه کنند.

نحوه مدیریت املاک توسط سرمایه گذاران در بازار مسکن

به دست آوردن مالکان جدید :

 درک انواع افرادی که دارای مسکن اجاره ای هستند، به مدیران املاک کمک می کند تا پروفایل های قابل استفاده مخاطبان هدف خود را ایجاد کنند. این پروفایل ها نیازها و خواسته های مالکان را مشخص می کند تا مدیر دارایی بتواند بهترین خدمات را به آنها ارائه دهد. یک مدیر دارایی می‌تواند با توسل به آنچه مالک در طول فرآیند خرید خود برای مدیر ملک مناسب نیاز دارد، کسب‌وکار جدید را جذب کرده و مشتریان را حفظ کند.

وجوه مالک:

 وجوه  مالک معمولاً به عنوان پرداخت اجاره ای در نظر گرفته می شود که توسط مدیر ملک از مستاجر جمع آوری می شود و سپس به صاحب ملک پرداخت می شود. به منظور مدیریت صحیح (و قانونی) وجوه مالک، یک مدیر دارایی باید اصول اساسی حسابداری امانی را بداند. حساب‌های امانی برای مدیران دارایی معمولاً برای نگهداری سپرده‌های مستاجر و پرداخت‌های اجاره جدا از سرمایه عملیاتی استفاده می‌شود. یک مدیر دارایی باید وجوه مالک را جدا از سرمایه عملیاتی نگه دارد و از دستورالعمل های ایالتی در مورد جدول زمانی لازم برای واریز وجوه مالک پیروی کند.

قوانین موجر و مستاجر

یکی از مزایای کار با مدیر املاک، تجربه و آگاهی آنها از قوانین موجر و مستاجر است. بسیاری از ایالت‌ها از مدیران املاک می‌خواهند که مجوزهای مناسبی را برای مدیریت قانونی املاک اجاره‌ای که شامل آموزش قوانین مالک و مستاجر است، دریافت کنند. یک مدیر دارایی همچنین مسئولیت اطمینان از رعایت شرایط قانونی رابطه موجر و مستاجر را بر عهده خواهد گرفت.

 کار با مدیر املاک به مالک اجازه می دهد تا نقش “صاحب خانه” رابطه مالک و مستاجر را بر عهده مدیر بگذارد. اگرچه بسیاری از مسائل حقوقی به شرکت مدیریت موکول می‌شود، اما مالک از تمامی مسئولیت‌های قانونی دوری نمی‌کند و باید ریسک‌ها را با مدیر اموال و وکیل خود بررسی کند.

قوانین فدرال مالک و مستاجر:

 قوانین اصلی فدرال که بر همه مالکان و مدیران املاک تأثیر می گذارد ، قانون مسکن منصفانه و قانون گزارش دهی اعتبار منصفانه است.  قانون مسکن منصفانه تبعیض به دلیل نژاد، رنگ، منشاء ملی، مذهب، وضعیت خانوادگی جنسی یا ناتوانی را ممنوع می کند.  قانون گزارش دهی اعتبار منصفانه راه هایی را که مدیر دارایی می تواند از تاریخچه اعتباری مستاجر برای اهداف غربالگری استفاده کند، دیکته می کند.

خرید و پیش خرید املاک اداری تجاری و مسکونی جهت سرمایه گذاری

قوانین اجاره ایالت ها :

مقررات ایالتی در مورد املاک اجاره و حقوق مستاجر معمولاً به موضوعات عملی مربوط می شود. این موارد شامل مواردی مانند حقوق و مسئولیت های مستاجران و مدیران، شرایط و ضوابط می تواند به عنوان بخشی از اجاره نامه تنظیم شود، دستورالعمل های فسخ اجاره، و نحوه رسیدگی به تخلیه. قوانین ایالتی همچنین می‌توانند تعیین کنند که چه مقدار می‌توان برای سپرده‌های امنیتی دریافت کرد، چگونه می‌توان آن وجوه را از نظر قانونی اداره کرد و چگونه مدیران دارایی باید از حساب‌های امانی برای درآمد اجاره استفاده کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *