آوریل 23, 2024

وکیلی در حال بررسی قوانین مستاجر غیرقانونی

اگرچه اکثر در ایران مستاجران تاریخ انقضا را تعیین کرده اند، اما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که مستاجران پس از رسیدن آن تاریخ از ترک آن امتناع کنند. این نوع سناریو ممکن است برای پیمایش دشوار باشد، اما مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای اخراج مستاجران مستاجر یا تمدید اجاره‌نامه برای مدت دیگری با قیمت اجاره بالاتر انجام دهید . به خواندن این مقاله که توسط مشاورین املاک بازتاب گردآوری شده ادامه دهید تا همه چیز را در مورد مستاجران و راه‌های ارتباط با صاحبخانه‌هایی که قبلاً این وضعیت را تجربه کرده‌اند، بدانید.

اقدامات لازم برای زمانی که مستاجر خانه را ترک نمی‌کند

مستاجر هولدوور چیست؟

مستاجر نگهدارنده مستاجری است که پس از انقضای قرارداد اجاره خود در ملک اجاره ای باقی می ماند. شهر های ایران در مدت زمانی که مستاجرین می توانند پس از تاریخ انقضای اجاره در ملک بمانند متفاوت است، بنابراین بهتر است برای اطلاع از مدت زمان دقیق به قوانین محلی موجر و مستاجر مراجعه کنید.

دو راه برای رسیدگی به مستاجران نگهدارنده وجود دارد: می توانید از مستاجر بخواهید که قیمت اجاره بالاتری برای ماندن در واحد بپردازد یا برای شروع فرآیند تخلیه از  پرداخت ها خودداری کنید.

آنچه در مورد مستاجران باید بدانید

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از مستاجران در تهران ،  گنجاندن بندی در قرارداد اجاره  است که به وضوح بیان می‌کند پس از پایان مدت اجاره چه اتفاقی خواهد افتاد. به عنوان مثال، اجاره نامه شما می تواند بیان کند که اگر تا زمان انقضای مدت اجاره نقل مکان نکنند یا یک نامه اجاره نامه غیرتجدید ارائه ندهند، اجاره به ماه به ماه با قیمت اجاره بر اساس ارزش بازار اجاره تبدیل می شود. با بازه زمانی مورد نیاز محلی

انتخاب برای جمع آوری اجاره (یا رد پرداخت) نیز می تواند بر روند تخلیه در برخی ایالت ها تأثیر بگذارد. جمع آوری اجاره بها در تهران از مستاجر نگهدارنده می تواند به طور خودکار منجر به اجاره 12 ماهه یا  ماه به ماه جدید شود. سپس باید قبل از اخراج، اخطاریه فسخ ارائه دهید. با این حال، اگر پرداخت‌ها را رد کنید، می‌توانید مراحل نگهداری را در مراحل کمتری آغاز کنید.

آیا مستاجرین هولدوور حقوقی دارند؟

بسته به ایالت، مستأجرین دارای مالکیت ممکن است پس از پایان اجاره، حقوق محدودی داشته باشند، اما بهتر است برای تأیید به قوانین محلی مالک-مستاجر مراجعه کنید. در بیشتر موارد، مستاجران دارای مالکیت در تهران می‌توانند از برخی محافظت‌ها در برابر تخلیه یا افزایش قیمت اجاره برخوردار باشند، اما همیشه اینطور نیست زیرا آنها مستاجر در رنج هستند. اجاره در زیان به معنای عدم اعتراض بدون تایید واقعی موجر است اما تخلیه نشده است.

راه های نوشتن قرارداد و اجاره نامه بین مستاجر و مالک

چه چیزی می تواند منجر به یک مستاجر هولدور شود؟

فقدان ارتباط در مورد آنچه که ممکن است پس از انقضای اجاره اتفاق بیفتد، باعث می شود مستاجران ندانند پس از تاریخ انقضا چه کاری انجام دهند. به همین دلیل، بهتر است گزینه های تمدید اجاره را 30 تا 90 روز قبل از پایان مدت اجاره به مستاجران ارائه دهید. ارائه گزینه های تمدید اجاره همچنین به مستاجرین این امکان را می دهد که در صورت تمایل به نقل مکان، برنامه های خود را برای تمدید یا ارائه نامه اجاره نامه غیر تمدید به اشتراک بگذارند .

علاوه بر ارائه گزینه های تمدید اجاره در ایران ، ممکن است بخواهید یک اجاره نامه فعال (اگر قبلاً نبوده است) با هر مستأجری در نظر بگیرید تا همه طرفین بدون در نظر گرفتن مدت اجاره بدانند پس از انقضای اجاره چه کاری باید انجام دهند.

در مورد مستاجر هولدوور چه باید کرد؟

قبل از پیگیری اخراج، تأیید کنید که مستاجرین مستاجرانی هستند که بدون اجازه شما در واحد شما زندگی می کنند. اگر پرداخت‌های اجاره را از مستاجرین یا در یک اجاره دوره‌ای – یک قرارداد اجاره بدون تاریخ پایان مشخص – پذیرفته‌اید، باید به قوانین محلی مالک-مستاجر مراجعه کنید و برای تعیین اینکه چه کاری می‌توانید انجام دهید، با یک وکیل مشورت کنید. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد برای شروع فرآیند توقف، اخطاریه فسخ ارائه دهید، اما این ممکن است متفاوت باشد.

برخی از ایالت ها ممکن است به شما اجازه دهند که بدون اطلاع مستاجر، روند تخلیه را شروع کنید، اگر از زمان پایان اجاره نامه از آنها اجاره دریافت نکرده باشید. اما همانطور که گفته شد، برای اطمینان از انجام مراحل مناسب با یک وکیل مشورت کنید.

کسب سود از طریق سرمایه گذاری و اجاره دادن املاک اداری تجاری و مسکونی

چه مدت طول می کشد تا یک مستاجر هولدور را اخراج کنید؟

پروسه اخراج معمولاً بسته به شرایط می تواند دو هفته تا چند ماه طول بکشد. عواملی که می توانند بر زمان بندی فرآیند اخراج تأثیر بگذارند عبارتند از:

زمانی که اخطاریه رسمی برای مستاجر صادر شده باشد

چه مدت طول می کشد تا مستاجر به احضار و شکایت رسمی پاسخ دهد

اگر مستاجر بخواهد به شکایت پاسخ دهد

مدت زمان آزمایشی

در صورتی که مستاجر تصمیم به تجدیدنظرخواهی در این تصمیم بگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *