آوریل 20, 2024

انتخاب طبقه مناسب

بهترین طبقه آپارتمان برای زندگی کدام است؟ آپارتمان های طبقه بالا دارای مناظر عالی و حریم خصوصی هستند، اما آپارتمان های سطح زمین معمولاً مقرون به صرفه تر هستند. به عبارت دیگر، زندگی در یک طبقه پایین تر یا بالاتر دارای مزایا و معایبی است.

نماهای پنت هاوس
انتخاب طبقه مناسب برای زندگی در آپارتمان

مزایا و معایب زندگی در آپارتمان در طبقه بالا

مانند همه چیز، فاکتورهای مهمی در مورد زندگی در آپارتمان های طبقه بالا وجود دارد، مانند اینکه آیا ساختمان دارای آسانسور برای دسترسی به طبقات بالاتر است.

طرفدار: سر و صدای کمتر

آپارتمان های طبقه بالا در شهر تهران به ندرت باید با سر و صدایی که هم از بیرون ساختمان و هم از داخل سایر مستاجران می آید، مقابله کنند. با این حال، اگر همسایه پر سر و صدایی هستید، زندگی در طبقه بالا می تواند مشکلات احتمالی با همسایگان طبقه پایین شما در طبقات پایین ایجاد کند.

طرفدار: چشم انداز

به خاطر داشته باشید که ممکن است نیازی به جستجوی یک آپارتمان پنت هاوس برای دریافت مناظر دلخواهتان نباشد. ممکن است بتوانید همان مناظر را از طبقات میانی ببینید که در نهایت می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند.

هنگام بازدید از آپارتمان در ابتدا، منظره را مشاهده کنید تا بتوانید قبل از امضای اجاره نامه تصمیمی آگاهانه بگیرید.

حرفه ای: افزایش امنیت

بیکی از مزایای زندگی در طبقات بالاتر یک ساختمان آپارتمانی این است که معمولاً ایمن تر از آپارتمان های سطح پایین تر است. بسته به چیدمان ساختمان آپارتمان و تدابیر امنیتی داخلی آن، آپارتمان های زیرزمین و سطح زمین می توانند نسبت به آپارتمان های طبقات بالا خطر بیشتری برای فعالیت های مجرمانه و سرقت داشته باشند.

اگر آپارتمان احتمالی شما در یک ساختمان مرتفع با دربان باشد، در یک محله سرپوشیده باشد، دارای امنیت در محل باشد یا برای دسترسی به FOB یا کد نیاز داشته باشد، احتمال وقوع جرم کمتر است.

با این حال، اگر می ترسید مجرمان به راحتی به پنجره طبقه همکف بدون سیستم هشدار یا میله دسترسی داشته باشند، ممکن است به فکر “حرکت کردن” به طبقه بالاتر آپارتمان باشید.

سرمایه گذاری در آپارتمان ها با حداقل بودجه

طرفدار: قرار گرفتن بیشتر در معرض نور طبیعی

زندگی در طبقه بالا باعث می شود ارتفاع بیشتری داشته باشید و در معرض نور طبیعی خورشید قرار بگیرید. نور طبیعی خورشید یک راه عالی برای روشن کردن مکان شما است، به خصوص اگر یک پلان کوچک باشد. در حالی که نور طبیعی عالی است، اما می‌تواند محل شما را گرم‌تر کند، بنابراین زمانی که برای خدمات شهری بودجه می‌کنید، این را در نظر داشته باشید. شما همچنین می توانید از هوای تازه با نسیم های بلندتر لذت ببرید.

طرفداری: آفات کمتر

باتوجه به تحقیقات به عمل آمده توسط مشاورین املاک بازتاب زندگی در طبقه بالا به معنای بازدید کمتر از آفات و موجودات ناخواسته است. حشرات و سایر آفات معمولاً در بیرون یا روی زمین زندگی می کنند، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که آپارتمان هایی را که به محل زندگی آنها در طبیعت نزدیک تر هستند، هجوم آورند.

منفی: هزینه اضافه شده برای اجاره و خدمات آب و برق

در کشور ایران آپارتمان هایی با پلان های یکسان یا مشابه معمولاً هر چه بالاتر باشند گران تر هستند. و فراموش نکنید که گرما افزایش می یابد. این برای هزینه های آب و برق نیز صدق می کند. قبض برق ماهانه شما ممکن است در تابستان به طور بالقوه افزایش یابد، به خصوص اگر در آب و هوای گرم مانند جنوب زندگی می کنید.

اگر پول تنگ است، هنگام انتخاب طبقه آپارتمان برای زندگی و اجاره، باید این عوامل را به شدت در نظر بگیرید. نور فراوان خورشید که آپارتمان شما را خیس می کند همراه با مفهوم “افزایش گرما” مطمئناً هزینه های گرمایش را در زمستان به حداقل می رساند. با این حال، همین ترکیب ممکن است صورت حساب تهویه مطبوع شما را در تابستان افزایش دهد.

منفی: دسترسی دشوارتر است

زندگی در یک آپارتمان در طبقه بالا ممکن است جذاب باشد، اما رسیدن به آنجا چقدر آسان است؟ آیا ساختمان شما آسانسور دارد یا هر بار که می آیید و می روید، چهار تا پنج پله صحبت می کنیم؟ رسیدن به آپارتمان با خواربار دو هفته ای چقدر آسان است؟

مطمئن شوید که به سهولت – یا دشواری – بلند شدن در محل خود توجه بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، یک عنصر اضافه شده در حرکت واقعی به داخل و خارج وجود دارد که منجر به سفرهای زیادی از پله ها به بالا و پایین می شود. به خاطر داشته باشید، آپارتمان هایی که بیش از سه طبقه هستند باید دسترسی آسانسور داشته باشند تا استانداردهای ADA را رعایت کنند . از سوی دیگر، بالا و پایین رفتن از همه این پله ها شما را از عضویت در مرکز تناسب اندام نجات می دهد.

منفی: گزینه های تخلیه اضطراری محدود

زندگی در یک طبقه بالاتر اغلب می تواند تخلیه در هنگام آتش سوزی یا بلایای طبیعی را بسیار دشوارتر از پیاده روی از چند پله کند. مسیر تخلیه را بررسی کنید و برای مجتمع آپارتمانی خود برنامه ریزی کنید.

آپارتمان طبقه همکف
کسب سود از طریق سرمایه گذاری در املاک

آیا از 20 پله تاریک پر از دود پایین می روید؟ چند آپارتمان و ساکن در زیر شما هستند که همزمان تخلیه می شوند؟ این سوالات برای ترساندن شما نیستند، بلکه بیشتر برای آماده کردن شما هستند. داشتن یک طرح تخلیه اضطراری هنگام نقل مکان به آپارتمان، صرف نظر از طبقه، هوشمندانه است.

منفی: شرایط ساختمان ممکن است آپارتمان را تحت تأثیر قرار دهد

اکثر مجتمع های آپارتمانی دارای یک تیم تعمیر و نگهداری هستند که به مراقبت و نگهداری از مکان اختصاص یافته است. اگر در طبقه بالای آپارتمان زندگی می کنید، می خواهید شرایط سقف بیرونی را بررسی کنید و ببینید آیا آسیبی رخ داده است که مستقیماً آپارتمان شما را تحت تأثیر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *