مارس 29, 2024

افزایش قیمت واحد های مسکونی در غرب تهران با رشد قیمت مصالح

در همین حال، گران‌ترین محله‌های استانبول نیسانتاسی و بشیکتاش هستند که هر دو در مرکز شهر قرار دارند. سوال این است: آیا از طریق اجاره ملک خود یا در نهایت فروش آن، آیا می توانید در آینده سرمایه خود را بازده داشته باشید؟ مشکلات اقتصادی ترکیه: قاتل معامله؟ ترکیه کشوری نسبتاً ثروتمند است و خرید آپارتمان در هشتگرد قدیم از نظر شاخص توسعه انسانی در رتبه بالایی قرار دارد.

استفاده از تجربیات مشاوران املاک هنگام فروش و پیش فروش آپارتمان توسط شرکت های سازنده

 گفتنی است، در حالی که این کشور به هیچ وجه یک “کشور جهان سوم” نیست، اقتصاد ترکیه نیز در اوج خود نیست. متأسفانه لیر در حال سقوط آزاد است. هیچ پایانی برای کاهش سریع و مداوم ارز وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که هنگام خرید ملک در یک کشور، فقط در یک ساختار فیزیکی یا قطعه زمین سرمایه گذاری نمی کنید. شما همچنین روی آینده پول یک کشور شرط بندی می کنید – و لیر در حال حاضر ارزش قمار کردن را ندارد.

تخمین میزان دارایی شرکت های سازنده برج و ساختمان های مرتفع

سطح بدهی شرکت های ترکیه بیش از 70 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است. بیشتر این بدهی به دلار آمریکا است نه لیر ترکیه. با توجه به کاهش ارزش لیر، مقدار لیره ای که آنها برای پرداخت بدهی خود نیاز دارند در حال افزایش است. این یک نشانه بد برای هر کسی است که در املاک ترکیه سرمایه گذاری می کند. قیمت مسکن در ترکیه ممکن است ارزان به نظر برسد، اما ارزش آنها در کنار لیر ترکیه در حال کاهش است.

در همین حال، انتخابات اخیر ریاست جمهوری به اردوغان قدرت زیادی داد و او تقریباً تمام جنبه های ترکیه از جمله تصمیمات مالی مهم مربوط به اقتصاد این کشور را کنترل می کند. خرید آپارتمان در هشتگرد جدید رئیس جمهور اردوغان یک بانکدار یا یک اقتصاددان نیست، و او دیدگاهی غیرمتعارف دارد که نرخ بهره بالا منجر به تورم می شود. او همچنان اصرار دارد که نرخ‌های بهره باید کاهش یابد، علی‌رغم تأثیرات فاجعه‌باری که احتمالاً یک سیاست پولی سست بر لیر خواهد داشت.

افزایش قیمت واحد های مسکونی در غرب تهران با رشد قیمت مصالح

بررسی سابقه شرکت های عمرانی و سازنده ساختمان قبل از اقدام به پیش خرید

 اردوغان حتی اگر روسای بانک مرکزی و وزیران دارایی تمایلی به کاهش نرخ بهره نداشته باشند، اخراج می کند. ترکیه از یکی از بزرگترین کسری های تجاری جهان نیز رنج می برد – به طور دقیق، حدود 50 میلیارد دلار آمریکا. بخش صنعتی کشور نمی تواند به راحتی از نظر قیمت یا کیفیت با کشورهای شرق/جنوب شرقی آسیا رقابت کند. به عبارت ساده تر، ترکیه صنعت تولید رقابتی مانند تایلند یا چین ندارد – به خصوص در مقایسه با واردات آن.

بنابراین، علاوه بر همه مشکلات دیگر، ترکیه فاقد انعطاف پذیری لازم برای مدیریت صحیح بحران اقتصادی است. آیا باید در ترکیه ملک بخرید؟ اولین برداشت شما ممکن است این باشد که خرید ملک در ترکیه معامله خوبی است. با وجود قیمت‌های پایین و بازده اجاره نسبتاً بالا در محدوده 5 درصد، ریسک بالایی وجود دارد. این احتمال وجود دارد که به دلیل کاهش ارزش لیر، به جای بازگشت سرمایه، پول خود را از دست بدهید.

خط آخر

انتظار نداشته باشید بازده خالص شما در واقعیت نیز به 5 درصد نزدیک شود. نرخ خانه های خالی به طور کلی در ترکیه بالا است، بنابراین پس از کسر تعمیرات، خسارات و این واقعیت که احتمالاً همیشه مستاجر نخواهید داشت، انتظار بازدهی کمتری داشته باشید. ناگفته نماند که بر حسب لیر ترکیه حقوق دریافت خواهید کرد. صرف نظر از این، ترکیه یکی از جذاب ترین شهروندی ها را از طریق برنامه های سرمایه گذاری در منطقه ارائه می دهد.

تخمین میزان دارایی شرکت های سازنده برج و ساختمان های مرتفع

 اگر هدف شما خرید خانه دوم یا دریافت پاسپورت دیگر است، اجازه ندهید که مانع شما شویم. بنابراین اگر به دنبال دریافت شهروندی دوم هستید، خرید ملک در ترکیه همچنان یک انتخاب خوب است . اگر به جای سود داشتن پاسپورت دیگر اولویت اصلی شماست، املاک و مستغلات در ترکیه ممکن است ارزش آن را داشته باشد – فقط انتظار سرمایه گذاری مطلوب را نداشته باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *