مارس 29, 2024

املاک به عنوان زمین و هر سازه دائمی، مانند خانه، یا بهبودهای متصل به زمین، اعم از طبیعی یا ساخت بشر تعریف می شود.

املاک نوعی از اموال غیرمنقول است. این با دارایی شخصی که به طور دائم به زمین متصل نیست، مانند وسایل نقلیه، قایق، جواهرات، مبلمان و تجهیزات مزرعه متفاوت است.

    اموال غیرمنقول، اموال غیرمنقولی تلقی می شود که شامل زمین و هر چیزی که به طور دائم به آن متصل شده یا بر روی آن ساخته شده باشد، اعم از طبیعی یا ساخته دست بشر باشد.

    پنج دسته اصلی املاک وجود دارد که شامل مسکونی، تجاری، صنعتی، زمین خام و کاربری خاص است.

    سرمایه گذاری در املاک و مستغلات شامل خرید خانه، ملک اجاره ای یا زمین است.

    سرمایه گذاری غیرمستقیم در املاک می تواند از طریق سرمایه گذاری تلفیقی در املاک انجام شود.

تعریف املاک

درک املاک

اصطلاحات زمین، املاک و مستغلات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما تفاوت هایی نیز وجود دارد.

زمین به سطح زمین از پایین تا مرکز زمین و به سمت بالا تا فضای هوایی بالا از جمله درختان، مواد معدنی و آب اطلاق می شود. خصوصیات فیزیکی زمین شامل عدم تحرک، تخریب ناپذیری و منحصر به فرد بودن آن است که در آن هر قطعه زمین از نظر جغرافیایی متفاوت است.

املاک و مستغلات شامل زمین، به اضافه هرگونه افزودنی دائمی ساخته شده توسط انسان، مانند خانه ها و ساختمان های دیگر می شود. هر گونه اضافه یا تغییر در زمین که بر ارزش ملک اثر بگذارد بهبود نامیده می شود.

هنگامی که زمین بهبود می یابد، کل سرمایه و نیروی کار مورد استفاده برای ایجاد بهبود نشان دهنده یک سرمایه گذاری ثابت قابل توجه است. اگرچه یک ساختمان را می توان تخریب کرد، اما پیشرفت هایی مانند سیستم های زهکشی، برق، آب و فاضلاب دائمی هستند.

اموال غیر منقول شامل زمین و اضافات به زمین به علاوه حقوق ذاتی مالکیت و استفاده از آن است.

نماینده املاک

یک مشاور املاک حرفه ای دارای مجوز است که معاملات املاک را ترتیب می دهد، خریداران و فروشندگان را مطابقت می دهد و به عنوان نمایندگان آنها در مذاکرات عمل می کند.

خرید و فروش املاک در تهران

انواع املاک چیست؟

املاک مسکونی: هر ملکی که برای مقاصد مسکونی استفاده می شود. به عنوان مثال می توان به خانه های تک خانواده، کاندوها، تعاونی ها، دوبلکس ها، خانه های شهری و اقامتگاه های چند خانواده اشاره کرد.

املاک تجاری: هر ملکی که منحصراً برای اهداف تجاری استفاده می شود، مانند مجتمع های آپارتمانی، پمپ بنزین ها، فروشگاه های مواد غذایی، بیمارستان ها، هتل ها، ادارات، امکانات پارکینگ، رستوران ها، مراکز خرید، فروشگاه ها و تئاترها.

املاک صنعتی: هر ملکی که برای ساخت، تولید، توزیع، ذخیره سازی و تحقیق و توسعه استفاده می شود.

زمین: شامل املاک توسعه نیافته، زمین های خالی و زمین های کشاورزی مانند مزارع، باغ ها، دامداری ها و زمین های چوبی می شود.

مقاصد خاص: اموال مورد استفاده عموم، مانند قبرستان ها، ساختمان های دولتی، کتابخانه ها، پارک ها، عبادتگاه ها و مدارس.

اقتصاد املاک

املاک  یک محرک حیاتی برای رشد اقتصادی در ایالات متحده است و شروع مسکن، تعداد پروژه های ساخت و ساز مسکونی جدید در هر ماه مشخص شده توسط اداره سرشماری ایالات متحده، یک شاخص کلیدی اقتصادی است. این گزارش شامل مجوزهای ساختمانی، شروع مسکن و داده‌های تکمیل مسکن، برای خانه‌های تک‌ خانوار، خانه‌های دارای ۲ تا ۴ واحد و ساختمان‌های چند خانواری با پنج یا بیشتر واحد، مانند مجتمع‌های آپارتمانی است. سرمایه‌گذاران و تحلیلگران به‌ دقت شروع به کار مسکن را زیر نظر دارند، زیرا این اعداد می‌توانند یک حس کلی از جهت‌گیری اقتصادی را ارائه دهند. علاوه بر این، انواع راه اندازی مسکن جدید می تواند سرنخ هایی در مورد چگونگی توسعه اقتصاد ارائه دهد. اگر شروع مسکن نشان‌دهنده تعداد کمتری از خانواده‌ها و تعداد بیشتری از خانه‌ها باشد، می‌تواند نشانه کمبود عرضه غریب‌ الوقوع خانه‌های تک‌ خانوارهای باشد و قیمت خانه‌ها را افزایش دهد.

روشهای سرمایه گذاری در املاک

برخی از رایج ترین راه های سرمایه گذاری در املاک عبارتند از: مالکیت خانه، سرمایه گذاری یا اجاره املاک و ورق زدن خانه. یکی از انواع سرمایه گذاران املاک، عمده فروشان املاک هستند که خانه ای را با فروشنده قرارداد می بندند، سپس یک طرف علاقه مند را برای خرید آن پیدا می کنند. عمده فروشان املاک و مستغلات عموماً املاک و مستغلات را پیدا می کنند و با آنها قرارداد می بندند، اما هیچ بازسازی یا اضافه کردنی انجام نمی دهند.

املاک به طور چشمگیری تحت تأثیر موقعیت مکانی و عواملی مانند نرخ اشتغال، اقتصاد محلی، نرخ جرم و جنایت، ترانسپ قرار می گیرد.

آنچه ما دوست داریم

     نقدینگی

     تنوع بخشی

     سود سهام ثابت

     بازدهی تعدیل شده بر اساس ریسک

چیزی که ما دوست نداریم

     رشد کم / افزایش ارزش سرمایه پایین

     مزیت مالیاتی ندارد

     مشروط به ریسک بازار

     هزینه های بالا

بهترین راه برای تامین مالی سرمایه گذاری در املاک

املاک معمولاً با پول نقد خریداری می شود یا با وام مسکن از طریق یک وام دهنده خصوصی یا تجاری تأمین مالی می شود.

توسعه املاک و مستغلات چیست؟

توسعه املاک شامل فعالیت هایی است که از نوسازی ساختمان های موجود تا خرید زمین خام و فروش زمین یا قطعات توسعه یافته به دیگران را شامل می شود.

چه مشاغلی در صنعت املاک رایج است؟

مشاغل رایجی که در صنعت املاک و مستغلات یافت می شوند عبارتند از: عامل لیزینگ، متخصص سلب مالکیت، بازرس عنوان، بازرس خانه، ارزیاب املاک، عامل املاک و کارگزار وام مسکن.

درآمد پرسود حاصل از خرید و فروش املاک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *