آوریل 18, 2024

خرید ملک اجاره ای

خرید ملک اجاره ای در ایران می تواند کاملا طاقت فرسا باشد، اما – متأسفانه – زمانی که فکر می کنید نگهبانی پیدا کرده اید، کار تمام نمی شود. قبل از اینکه قرارداد اجاره را امضا کنید یا پولی را کنار بگذارید، باید دقت لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که از نظر قانونی در معامله محافظت خواهید شد. اگرچه ممکن است خسته کننده باشد، اما شامل تحقیق در مورد مالک ملک و خواندن آثار ظریف می شود.

نکات قابل تامل برای مستاجران قبل از امضای اجاره نامه

مالک در حال توقیف است.

با بررسی های صورت گرفته توسط املاک بازتاب گاهی اوقات، مالک ملکی که در حال توقیف است، ممکن است به اجاره آن به مستاجران بی‌خبر ادامه دهد. آلن شوارتزسید، وکیلی در تهران ، می‌گوید: مالکان در این موقعیت‌ها گاهی اولین و آخرین ماه اجاره و سپرده امنیتی را می‌گیرند در حالی که مستاجر توسط مقامات از طریق یک «حکم مالکیت» از ملک اخراج می‌شود.

 اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما در طول سال ها به اندازه کافی اتفاق افتاده است که ممکن است آنقدر که فکر می کنید از مراجع قانونی برخوردار نباشید.شوارتزسید می‌گوید: «در چند سال اخیر، قضات نسبت به مستاجرینی که دقت لازم را انجام نمی‌دهند و در چنین شرایطی قرار می‌گیرند، کمتر دلسوزی کرده‌اند.

قبل از امضای قرارداد اجاره: سوابق عمومی برای شهرستانی که اجاره در آن واقع شده است را بررسی کنید. این سند حقوقی در ایران اعلام می کند که دعوی علیه ملک در جریان است و مالک در حال توقیف است. اگر شکایتی در حال بررسی است، اجاره نامه را امضا نکنید یا با وکیل خود تماس بگیرید تا ببینید آیا می توانید برای اجاره ارزان تر مذاکره کنید.

در اجاره نامه به قالب اشاره شده است.

در حالی که به نظر می رسد ناخوشایند، کپک می تواند چیزی بیش از یک مزاحم باشد – برخی از گونه های خاص می توانند باعث مشکلات سلامتی بزرگ شوند . و برای کسانی که در مناطق با آب و هوای گرم زندگی می کنند، گرما و رطوبت می تواند حتی گونه های بی ضرر کپک را به سرعت تبدیل به یک مشکل ناخوشایند کند. قبل از امضای قرارداد اجاره: مطمئن شوید که هیچ معافیت اصلاح قالب یا بند اصلاح قالب در اجاره نامه وجود ندارد. آیزاک سی اسپراگ، وکیل شرکت حقوقی اسپراگ در میامی، فلوریدا، می گوید: «هرگز با آن موافقت نکنید . “این مکان احتمالاً دارای سابقه مشکلات قالب است.”

قبل از امضای اجاره نامه نمی توانید از ملک بازدید کنید.

اگر صاحبخانه ای در تهران قبل از امضای قرارداد اجاره به شما اجازه مشاهده اجاره را نمی دهد، این یک پرچم قرمز بزرگ است. شوارتزسید می‌گوید: «مالک یا مدیری که مستاجر را از دیدن ملک منع می‌کند، می‌تواند آسیبی را پنهان کند که می‌تواند برای شما معنادار باشد، اما به اندازه‌ای نیست که شما را از اجاره‌نامه خارج کند». واحد غیرقابل مشاهده می تواند رنگ آمیزی وحشتناک، لکه های همه جا، بوی بد، یا سایر مزاحمت های ناخوشایند را نگه دارد.

نحوه توافق صاحبخانه با مستاجر بر سر اجاره دادن آپارتمان خود

او می‌گوید: هنگامی که قرارداد اجاره را در کشور ایران امضا می‌کنید، موظف به رعایت شرایط آن هستید، مگر اینکه ملکی که صاحبخانه ارائه می‌دهد آنطور که در اجاره‌نامه توضیح داده شده نباشد، یا موارد دیگری که در اجاره‌نامه یا مقررات محلی به شما اجازه می‌دهد از آنجا خارج شوید قبل از اینکه اجاره نامه را امضا کنید: این یکی بسیار آسان است – قبل از امضای اجاره نامه، درخواست دیدن ملک را داشته باشید. اگر از خارج از ایالت مهاجرت می کنید، شخصی را از طرف خود بفرستید. اگر صاحبخانه امتناع کرد، آپارتمان دیگری پیدا کنید.

صاحبخانه در خارج از ایالت یا خارج از کشور زندگی می کند.

اسپراگ می‌گوید اگر مالک ملک در ایالت شما زندگی نمی‌کند، در صورت بروز مشکلات حقوقی، ممکن است اوضاع پیچیده شود. قبل از امضای اجاره نامه: اگر صاحبخانه در خارج از کشور یا خارج از ایالت زندگی می کند، مطمئن شوید که اجاره نامه با یک شرکت مدیریت املاک محلی یا مدیر دارایی است که در صورت بروز مشکلات قانونی می تواند از طرف ایالت شما خدمت کند.

صاحبخانه مشخص نمی کند که چه کسی مسئول هزینه ها است.

وقتی نوبت به پرداخت یا تعمیر اقلام خاص در یک اجاره می رسد – لوازم خانگی، وسایل برقی، تاسیسات، خدمات نابودسازی و غیره – باید از همان ابتدا مشخص باشد که چه کسی مسئول است . شوارتزسید می‌گوید، برای مثال، در فلوریدا، وکالت ایالتی فرم اجاره مسکن را ارائه می‌کند که به وضوح مشخص می‌کند که صاحبخانه برای چه چیزی و مستاجر چه هزینه‌ای را پرداخت خواهد کرد. “همچنین محدودیت هایی را در مورد آنچه مستاجر باید از جیب خود برای نگهداری یا تعمیرات اساسی اقلام ذکر شده به عنوان مسئولیت مستاجر خرج کند، بیان می کند.”

بنابراین، اگر صاحبخانه بالقوه شما این اطلاعات را فاش نمی کند یا می گوید که بعداً به سادگی آن را متوجه خواهید شد، ممکن است به دنبال این باشد که شما را با این صورتحساب بچسباند. قبل از امضای قرارداد اجاره: زبانی را اضافه کنید که مشخص کند چه کسی مسئول چه هزینه‌هایی است.

صاحبخانه چک لیست خسارت ارائه نمی کند.

اسپراگ می‌گوید، هنگامی که قبل از امضای قرارداد اجاره و نقل مکان، یک بررسی را انجام می‌دهید، ضروری است که چک لیستی را تکمیل کنید تا هرگونه آسیب فعلی به ملک را یادداشت کنید. در غیر این صورت، صاحبخانه می تواند بعداً برگردد و شما را به خاطر این مشکلات سرزنش کند – و از شما بخواهد که برای رفع آنها هزینه بپردازید. قبل از امضای قرارداد اجاره: از هر دو طرف درخواست کنید تا چک لیست خسارت ثبت و تأیید شود.

توجه به میزان درآمد ماهیانه هنگام اجاره کردن خانه

صاحبخانه از شما می خواهد که پول را واریز کنید یا پول نقد بپردازید.

اگر صاحبخانه از شما بخواهد که به آنها پول بدهید یا به صورت نقدی برای سپرده امنیتی خود یا هر چیز دیگری پرداخت کنید، این یک پرچم قرمز بزرگ است. اسپراگ می گوید: «انتقال از طریق سیم یا پرداخت نقدی هرگز ایده خوبی نیست. “این یک رویه تجاری عادی نیست، غیر ضروری است، و این یک روش معمول کلاهبرداران است.”

قبل از امضای قرارداد اجاره: تأیید کنید که صاحبخانه مالک ملک است، اینکه نمایندگان املاک شما دارای گواهینامه هستند و شرکت مدیریت املاک معتبر است. از شما بپرسید که آیا می‌توانید به روشی معتبرتر، مانند چک تایید شده، پرداخت کنید. اگر نه، اجاره نامه را امضا نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *