آوریل 24, 2024

تاثیر بازار مسکن بر اقتصاد

افزایش قیمت مسکن، عموماً باعث تشویق مخارج مصرف‌کننده می‌شود و به دلیل تأثیر ثروت ، منجر به رشد اقتصادی بالاتر می‌شود .کاهش شدید قیمت مسکن بر اعتماد مصرف کننده، ساخت و ساز تأثیر منفی می گذارد و منجر به کاهش رشد اقتصادی می شود. (کاهش قیمت مسکن می تواند به رکود اقتصادی کمک کند) افزایش قیمت مسکن و خرید آپارتمان در هشتگرد با وام همچنین می تواند ثروت را در یک اقتصاد توزیع کند.

نگاهی به تاثیر بازار مسکن و تغییرات قیمت مسکن بر اقتصاد

افزایش ثروت صاحبان خانه (عمدتا افراد مسن)، اما کاهش استانداردهای زندگی موثر برای کسانی که صاحب خانه نیستند (اغلب جوانان) اثر ثروت به تأثیر افزایش ارزش دارایی ها بر مخارج مصرف کننده می پردازد. افزایش قیمت مسکن باعث افزایش ثروت برای خانوارها می شود. در نتیجه این افزایش قیمت مسکن، خانوارها به طور کلی: در مورد خرج کردن و قرض گرفتن در کارت های اعتباری اطمینان بیشتری داشته باشید. آنها همیشه می توانند در مواقع اضطراری خانه خود را بفروشند.

افزایش برداشت از سهام

افزایش قیمت مسکن به صاحبان خانه این امکان را می دهد که وام مسکن بزرگتری بگیرند. بانک ها می توانند بر اساس افزایش قیمت خانه وام بیشتری بدهند. این می تواند افزایش قابل توجهی در هزینه های مصرف کننده ایجاد کند. افزایش قیمت مسکن از سال 2000 تا 2007 شاهد خروج مثبت سهام مسکن بود. پس از کاهش قیمت مسکن، برداشت از سهام به ارقام منفی رسید –

قیمت مسکن و بخش بانکی

قیمت مسکن می تواند روی شیوه های وام دهی بانک ها تاثیر بگذارد. زمانی که قیمت مسکن به سرعت در حال افزایش است، بانک ها شاهد بهبود ارزش دارایی های خود هستند. آنها در افزایش وام بانکی و کاهش نسبت ذخیره خود احساس اطمینان بیشتری می کنند.

رونق طولانی مدت مسکن در سال های 1995-2007، یکی از عواملی بود که وام دهی بانک ها را به افزایش تشویق کرد. برخی از انجمن های ساختمانی سابق مانند راک شمالی و برادفورد و بینگلی بسیار مشتاق وام دادن بودند. آنها در بازارهای پولی پول قرض می کردند تا وام مسکن بیشتری بدهند. این وام بانکی زمانی که بحران اعتباری شروع شد، ناپایدار بود.

خرید آپارتمان در هشتگرد قدیم افزایش درآمد از طریق دریافت اجاره بها

قیمت مسکن و بخش ساخت و ساز

کاهش قیمت مسکن باعث کاهش وام بانکی می شود. بانک ها در صورت بازپس گیری خانه ها شاهد کاهش ارزش دارایی های خود خواهند بود و ممکن است پول خود را از دست بدهند. این مشکل به ویژه در سال 1991 زمانی که کاهش قیمت مسکن با نرخ های بهره بالا ترکیب شد یک مشکل بود.

بخش ساخت و ساز کاملاً بی ثبات است و دوره ای از کاهش قیمت مسکن احتمالاً سرمایه گذاری و ساخت خانه های جدید را کاهش می دهد. این کاهش ساخت و ساز عامل دیگری است که منجر به کاهش رشد اقتصادی می شود. اگر قیمت مسکن افزایش یابد، اثر ثروت احتمالاً باعث افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده می‌شود.

 این امر باعث افزایش تقاضای کل (AD) می شود و احتمالاً باعث افزایش تولید ناخالص داخلی واقعی و نرخ بالاتر رشد اقتصادی می شود. اگر افزایش تقاضای کل ناشی از افزایش قیمت مسکن باشد، ممکن است خرید آپارتمان در هشتگرد جدید اثر چند برابری نیز وجود داشته باشد که باعث می شود افزایش تقاضای کل بیشتر از اثر اولیه باشد.

کاهش قیمت مسکن چه تاثیری بر اقتصاد دارد؟

هنگامی که قیمت مسکن کاهش می یابد، تأثیر منفی ثروت و تأثیر منفی بر رشد اقتصادی وجود دارد. از آنجایی که خانوارها شاهد کاهش قیمت خانه هستند، شکل اصلی ثروت آنها کاهش می یابد، این امر اعتماد آنها را به خرج کردن کاهش می دهد. احتمال بیشتری دارد که درصد بیشتری از درآمد خود را برای پرداخت زودهنگام وام مسکن خود اختصاص دهند.

بررسی اسناد خانه و آپارتمان قبل از رهن و اجاره

کاهش قیمت خانه باعث می‌شود افراد بیشتری در دام سهام منفی (موقعیتی که ارزش خانه شما کمتر از یک وام مسکن معوق است) گرفتار شوند. این باعث کاهش هزینه ها می شود و از هرگونه فرصتی برای برداشت سهام جلوگیری می کند. کاهش قیمت مسکن تاثیر منفی بر ساخت خانه های جدید دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *