مارس 29, 2024

خانه ها و آپارتمان های گوشه ای اولین انتخاب برای سرمایه گذاری یا زندگی برای همه در ایران  هستند. املاک و مستغلات برای خانه‌های گوشه‌ای، و به‌ویژه آپارتمان‌ها، ارزش بالایی دارد، زیرا دارای مزایای خاص خود هستند.

چرا نباید یک آپارتمان نبشی انتخاب کرد

با این حال، هنوز یک بحث در حال انجام است که آیا سرمایه گذاری در یک آپارتمان گوشه  ای در شهر تهران ایده آل است یا خیر، مزایا و معایب قابل توجهی در آپارتمان های گوشه ای وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری نهایی در نظر داشت.

آپارتمان نبشی | جوانب مثبت منفی

بخش املاک و مستغلات ایران به سمت افزایش توسعه چشم انداز عمودی حرکت می کند و این باعث در دسترس بودن و تقاضای آپارتمان ها می شود. این نیاز به آپارتمان به طور همزمان به افزایش تقاضا برای آپارتمان های گوشه ای می افزاید. بیایید نگاهی به حقایقی بیندازیم که توسط املاک بازتاب گردآوری شده  و می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید آیا ارزش آن را دارد یا خیر.

جوانب مثبت آپارتمان نبشی

حریم خصوصی

از آنجایی که آپارتمان ها در تهران معمولا دارای بالکن و تراس پشتی هستند، آپارتمان گوشه ای در واقع حریم خصوصی را در بالکن به شما می دهد زیرا تنها یک بالکن مجاور وجود دارد و طرف دیگر رایگان است. این برای افرادی که دوست دارند حریم خصوصی خود را دست نخورده نگه دارند و دارای شخصیت های درونگرا هستند ایده آل است، بنابراین شما را از هر همسایه فضولی که ممکن است داشته باشید دور نگه می دارد.

فوت مربع اضافی

به دلیل زیرساخت ها و معماری عظیمی که در بالا بردن یک مجتمع آپارتمانی وجود دارد، آپارتمان های گوشه معمولاً فوت مربع بیشتری در فضای خود دارند.

به همین دلیل، آنها نسبت به سایر آپارتمان های همان ساختمان عریض تر به نظر می رسند. برای مثال، می‌توانیم این را با مثال زدن یک آپارتمان با مساحت 850 فوت مربع درک کنیم.  در این، آپارتمان گوشه‌ای ممکن است به دلیل موقعیت آن در ساختمان، حدود 120 فوت مربع بزرگ‌تر باشد. این یک مزیت بسیار برجسته است که باعث می شود مردم آپارتمان های گوشه ای را ترجیح دهند.

تهویه اضافی

حتی اگر آپارتمان ها، به طور کلی، در مقایسه با خانه ها با تهویه عالی هستند، آپارتمان های گوشه ای در بالاترین سطح قرار دارند. این بر اساس طراحی L شکل آنها است که مناطق بیرونی بیشتری را برای تهویه باقی می گذارد. با آپارتمان‌های گوشه‌ای، می‌توانیم به اهمیت پنجره‌ها و اینکه چگونه تهویه را جریان می‌دهند و خانه شما را شاداب نگه می‌دارند، اعتبار کنیم.

زیر ساخت ها و معماری عظیم در برج

داشتن تهویه اضافی دمای خانه شما را در تابستان خنک نگه می دارد و هوای تازه برای سلامتی شما عالی است. علاوه بر این، جریان هوای خوب خانه شما را از نشت آب، کپک و سایر مسائلی که احتمالاً از یک فضای بسته ناشی می‌شود، در امان نگه می‌دارد.

مناظر دیدنی

آپارتمان های نبشی زیباترین منظره ها را دارند و این یک واقعیت مسلم است. این یکی از بزرگترین دلایلی است که مردم در آپارتمان های گوشه ای زندگی می کنند. با فضای اضافی بالکن و پنجره های اطراف، می توانید در هر زمانی از روز از مناظر لذت ببرید.

چرا آپارتمان نبشی را انتخاب نمی کنید؟

با ارزش بسیار، چند اشکال وجود دارد که می تواند در تصمیم شما برای زندگی در یک آپارتمان گوشه ای وجود داشته باشد. این ممکن است برای برخی یک عامل بزرگ و برای برخی دیگر ناچیز باشد.

نور خورشید زیاد

اگرچه این یک متغیر با توجه به موقعیت و جهت روبروی یک آپارتمان باقی می‌ماند، آپارتمان‌های گوشه معمولاً نور خورشید بیشتری نسبت به سایرین دریافت می‌کنند. این به این دلیل است که مسدود کردن دید کمتر و پنجره های بیشتری وجود دارد.

این عیب ممکن است برای برخی که در شرایط آب و هوایی سردتر زندگی می کنند به عنوان یک مزیت در نظر گرفته شود، اما در تهران ، تابستان ها می تواند واقعاً سخت باشد و نور خورشید غیر قابل تحمل شود.

گران تر

آپارتمان های گوشه ای به دلیل تقاضای زیاد و در دسترس بودن کمتر و همچنین مزایایی که به همراه دارد، قیمت بالاتری نسبت به سایر آپارتمان ها دارند. املاک و مستغلات تقاضا و ارزش زیادی برای خانه‌ها و آپارتمان‌های گوشه‌ای دارد و فروش مجدد، سرمایه‌گذاری، زندگی در این خانه‌ها همیشه بهترین انتخاب برای مردم است.

افرادی که عاشق مزایای زندگی در یک آپارتمان گوشه ای هستند، مایلند فقط برای ایجاد خانه ای بهتر یا سرمایه گذاری در ملک بهتری که بازدهی سودآور در آینده داشته باشد، هزینه بیشتری بپردازند.

مستعد آلودگی صوتی

حتی اگر آپارتمان‌های گوشه‌ای نسبت به دیگر آپارتمان‌های رو به رو حریم خصوصی بیشتری دارند، در کل می‌توانند سر و صدای بیشتری نیز داشته باشند. این به این دلیل است که آنها معمولاً در کنار جاده ها و تقاطع ها قرار دارند و در طول روز با ترافیک و عبور مردم مشغول هستند.

لذت خانه دار شدن در شهر های بزرگ مثل تهران

آپارتمان نبشی -طبقه همکف

اینها در واقع در انتهای پایین طیف هزینه هستند و مانند سایر آپارتمان ها هزینه دارند. تفاوت؟ خب، آپارتمان های گوشه ای در سطح زمین دارای حریم خصوصی و تهویه هستند، اما جریان هوا و صحنه ها یکسان نیستند.

افرادی که در چنین ملکی زندگی می کنند مجبورند پنجره های خود را همیشه پوشیده نگه دارند تا از همسایه های فضول و افرادی که می خواهند از آنجا عبور کنند اجتناب کنند. به دلیل پوشاندن پنجره ها، دما و تهویه مختل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *