مارس 29, 2024

یادآوری بزرگ و مهم

 هرگز نباید قرارداد اجاره در تهران را بدون بررسی اولیه امضا کنید. زیرا در مورد آن فکر کنید: یک قرارداد اجاره، شرایط و ضوابطی را که شما از نظر قانونی موظف به رعایت آنها در طول مدت اجاره هستید، دیکته می کند، بنابراین به نظر مشاورین املاک بازتاب اگر قرارداد اجاره را بدون مطالعه آن امضا کنید، در معرض خطر پذیرفتن جریمه به دلیل عدم پایبندی به همه موارد در قرارداد اجاره هستید.

توافق. چه عواقب آن جریمه یا اخراج باشد، ریسک ارزش آن را ندارد. اعتماد داشته باشید که یک یا دو ساعت از زمان شما می تواند ماه ها از سردرد اجاره ای در آینده شما را نجات دهد.

3 خط قرمز که در قرارداد اجاره آپارتمان باید به آن توجه کرد

با این اوصاف، واضح است که اکثریت قریب به اتفاق مستاجراندر ایران در مورد قراردادهای اجاره، وکیل یا متخصص نیستند، بنابراین مطمئناً می‌توان فهمید که مدت اجاره به‌طور معمول چیست و چه چیزی دلیل خوبی برای عقب نشینی دارد. از یک قرارداد اجاره خوشبختانه، نماینده لیزینگ Inna Rubinchik از نماینده لیزینگ 415 توصیه های قرارداد اجاره برای اجاره کنندگان و سه جزئیات مهم را دارد که باید مراقب آنها بود.

اعداد و ارقام روی بند های قرارداد را چک کنید

تعداد زیادی اعداد را در طول یک قرارداد اجاره استاندارد، از تاریخ‌ها گرفته تا هزینه‌ها و آدرس‌ها، پیدا خواهید کرد. روبینچیک به مستاجران احتمالی توصیه می کند که هر یک از این اعداد را دوباره بررسی کنند تا مطمئن شوند که هم دقیق و هم معقول هستند.

روبینچیک می‌گوید: «اگر هزینه‌های گزاف، سپرده‌ها یا هر رقمی را می‌بینید که درست به نظر نمی‌رسد، آنها را قبل از امضا با صاحبخانه خود در میان بگذارید.

بندهای عجیب و غیر منطقی را بادقت بررسی کنید

در اینجا تأکید بر “عجیب” – مانند بندهایی که به طور منطقی نمی توان انتظار داشت آنها را رعایت کنید. به عنوان مثال، اگر قرارداد اجاره شما چیزی ظالمانه مانند “مستاجر نباید بعد از نیمه شب در روزهای هفته به خانه بازگردد” می گوید، باید از صاحبخانه خود در مورد آن بند فوق العاده عجیب و غریب و تهاجمی سوال کنید.

روبینچیک می‌گوید: «هر بند یا شرایط عجیب و غریبی که در قرارداد اجاره پیدا می‌کنید باید قبل از امضا به صاحبخانه‌تان آورده شود. “هرگز از پرسیدن سوال در مورد اجاره نترسید.”

و اگر قادر به مذاکره در مورد شرایط اجاره یا حذف بندهای قرارداد هستید، مطمئن شوید که این تغییرات را به صورت کتبی دریافت کرده‌اید و هم شما و هم صاحبخانه‌تان قرارداد جدید و اصلاح‌شده را امضا می‌کنید. حفظ توافقات شفاهی در دادگاه بسیار سخت تر از توافق نامه های کتبی است.

منبع قرارداد اجاره خود را بررسی کنید

اکثر صاحبخانه ها در کشور ایران قراردادهای اجاره خود را از ابتدا تنظیم نمی کنند. آنها از قراردادهای اجاره استاندارد استفاده می کنند که در سراسر وب یافت می شود. اما در هر صورت، اگر در یک بازار عمده اجاره می‌کنید، ایده خوبی است که منبع قرارداد اجاره خود را بررسی کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که همه چیز در توافقنامه با قوانین منطقه شما مطابقت دارد.

امکاناتی که قبل از اجاره آپارتمان باید به آن توجه کنید

روبینچیک ، مستقر در سانفرانسیسکو، می‌گوید: « به همه مستاجران در منطقه سانفرانسیسکو توصیه می‌کنم مطمئن شوند که قرارداد اجاره‌ای را امضا می‌کنند که مورد تأیید انجمن آپارتمان سانفرانسیسکو ( SFAA) است. «این قراردادهای اجاره توسط کارشناسان این صنعت بررسی شده و از نظر قانونی بررسی شده است. آنها استاندارد در صنعت اجاره هستند.”

اگر در بازار کوچک‌تری قرار دارید و/یا در ردیابی منبع قرارداد اجاره‌تان مشکل دارید، هر بند را که برای شما منطقی نیست به دقت یادداشت کنید و در نظر داشته باشید که با صاحبخانه خود ملاقات کنید تا قرارداد را با هم بررسی کنید.

 روبینچیک می‌گوید: «اگر صاحبخانه در تهران پاسخ قانع‌کننده‌ای ارائه نکرد، با یک اتحادیه مستاجران یا یک وکیل تماس بگیرید. آنها به شما راهنمایی قانونی می کنند و شما را با منابع مناسب مرتبط می سازند تا به شما در انجام حرکت بعدی کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *