آوریل 19, 2024

سرپرست ساختمان

سرپرست ساختمان ها در تهران به عنوان یک سوپر، مدیر املاک یا مدیر مقیم شناخته می شود – بر تعمیر و نگهداری و تعمیرات یک ساختمان مسکونی که معمولاً 10 واحد یا بیشتر را در خود جای می دهد نظارت می کند. به عنوان یک صاحبخانه ، وجود شخصی در محل برای نگهداری و تعمیرات کلی و انجام تعمیرات جزئی کمک می کند.

 یک مدیر در محل همچنین می تواند نقطه فروش در هنگام بازاریابی ملک شما به مستاجرین باشد. در ساختمان های کوچکتر، یک ساختمان فوق العاده تعمیر و نگهداری و تعمیرات را انجام می دهد. در یک ساختمان بزرگتر با کارکنان قوی تر، مدیران در ایران ممکن است نقش مدیر ساختمان را بر عهده بگیرد.

وظایف مدیریت آپارتمان در قبال حفظ و نگهداری ساختمان

 املاک با تعداد معینی واحد اجاره ای برای استخدام یک سوپر مورد نیاز است، و قوانین درایران بسته به مکان متفاوت است – به عنوان مثال، در شهر تهران ، ساختمان هایی با 10 واحد یا بیشتر باید یک سرایدار یا سوپری داشته باشند که در محل یا داخل یک بلوک زندگی می کند. و به صورت 24 ساعته قابل دسترسی است. سرپرستان ساختمان بر تعداد کمی از وظایف در ساختمان نظارت می کنند، اگرچه ممکن است مسئولیت ها بر اساس اندازه ساختمان متفاوت باشد. این مقاله توسط کارشناسان املاک بازتاب نوشته شده است.

رسیدگی به حذف زباله

رسیدگی به حذف زباله در ساختمان‌های کوچک‌تر، سوپر زباله‌ها و بازیافت‌ها را برای جمع‌آوری می‌برد و سطل‌ها را برمی‌گرداند. یک فوق‌العاده قوانین محلی جمع‌آوری زباله را می‌داند، از جمله زمانی که زباله‌ها جمع‌آوری می‌شوند و اقلام فله باید برای جمع‌آوری قرار گیرند. در ساختمان‌های بزرگ‌تر، یک سوپر ممکن است کارمندی را که زباله جمع‌آوری می‌کند مدیریت کند.

نظافت فضاهای مشترک

نظافت فضاهای مشترک یک ساختمان فوق العاده در تهران در یک ساختمان کوچکتر مناطق مشترک را تمیز می کند، یا در یک ساختمان بزرگتر، کارکنان تعمیر و نگهداری را تضمین می کند. این اغلب شامل جارو کردن، تمیز کردن، یا جاروبرقی سالن ها، راه پله ها و راهروها است. حذف برف ممکن است در ماه های زمستان مورد نیاز باشد.

اقدامات مدیر ساختمان برای برقراری ارتباط بین همسایگان

نگهداری از ملک

 سوپرهای ساختمان مسئول نگهداری پیشگیرانه هستند، مانند برنامه ریزی برای بازرسی های منظم، و تعمیرات جزئی، مانند شیر آب که نشتی دارد. در ساختمان‌های بزرگ‌تر، ممکن است یک کارگر کارمند باشد و سوپر بار کار او را مدیریت کند. برخی از سوپرها تعمیرات اساسی مانند مشکلات لوله کشی را انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر تعمیرات بزرگتر را مدیریت می کنند.

حل مسائل مستاجر

 یک سوپر در یک ساختمان کوچکتر اغلب شکایات مستاجر را مطرح می کند. در یک ساختمان بزرگتر، یکی دیگر از کارکنان ممکن است شکایت کند، اما سوپر احتمالا کمک خواهد کرد. بسته به شدت شکایت، سوپر ممکن است خودش این مشکل را حل کند (به این فکر کنید که لامپ را عوض کنید)، نماینده خود را واگذار کند یا برای دریافت اطلاعات با صاحبخانه تماس بگیرد.

مدیریت گردش مالی ساختمان

 یک صاحبخانه در ایران ممکن است با آماده کردن آپارتمان برای گردش مالی، یک سوپر هزینه کند. این شامل تعمیر و نگهداری معمولی، مانند رنگ‌آمیزی، تمیز کردن، تعویض کاشی‌ها یا دوغاب، بررسی قفل‌های پنجره‌ها و درها، و همچنین آشکارسازهای دود و مونوکسید کربن است. اگر سوپر آن وظایف را انجام ندهد، ممکن است افراد حرفه ای را استخدام کند.

ارتباط با صاحبخانه.

 سوپر اغلب اولین نقطه تماس مستاجران است و اگر موضوعی نیاز به توجه صاحبخانه داشته باشد، سوپر پیام را منتقل می کند. سوپر همچنین می تواند صاحبخانه را در مورد مسائل ساختمانی، مانند حیوان خانگی غیرقانونی یا لوله کشی برق خراب، آگاه کند.

کمک گرفتن از یک مدیر مجرب برای برنامه ریزی و پیش برد اهداف ساختمان

یک سوپر ساختمان در تهران به عنوان رابط بین مالک و مستاجران ساختمان عمل می کند. هیچ شرح شغلی یکسانی برای سوپرها وجود ندارد، بنابراین به خاطر داشته باشید که تجربه شما با سوپرها ممکن است با تجربه افراد دیگر متفاوت باشد. خانه‌های ییلاقی برای هم اتاقی‌ها طراحی شده‌اند، در بهترین محله‌ها قرار دارند و برای زندگی یکپارچه ساخته شده‌اند. فضاهای معمولی مبله می‌شوند، نظافت ماهانه برنامه‌ریزی می‌شود، و پرداخت‌ها به صورت جداگانه در برنامه ما انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *