مارس 28, 2024

کسب سود از طریق افزایش قیمت آپارتمان

بازار مسکن به مراتب بهتر از یک دهه قبل است. در سال گذشته، صنعت مسکن با بیشترین افزایش سالانه در ارزش و اجاره خانه‌های تک‌خانواری، نرخ‌های پایین سلب مالکیت، و بالاترین تعداد فروش مسکن در 15 سال گذشته، که مجموعاً 6.9 میلیون نفر در کل سال بوده، رونق گرفت. طی دو سال گذشته، خرید آپارتمان در هشتگرد قدیم قیمت مسکن ملی 33 درصد افزایش یافته است.

پیش‌بینی سقوط بازار مسکن برای چند سال آینده

این بازار به دلیل نرخ پایین استقراضی در سال‌های 2020 و 2021 و همچنین محدودیت عرضه به دلیل ساخت ناکافی بود. تقاضای زیاد از سوی خریدارانی که برای اولین بار خریداری می کنند تقریباً به اندازه عرضه محدود جدید مهم است. بازار فعلی مسکن نیز تحت تأثیر روندهای جمعیتی سنی بسیار مطلوب است.

نگرانی اصلی این است که آیا بازار مسکن سقوط خواهد کرد یا خیر ، و اگر چنین است، چه زمانی. پاسخ ساده این است که به این زودی سقوط نخواهد کرد و مطمئناً شاهد سقوط بازار مسکن در سال 2023 نیستیم. همانطور که برخی انتظار داشتند، افزایش نرخ ها بازار را خنک می کند، اما قیمت ها همچنان با سرعت کمتری در حال افزایش هستند. روند فعلی و پیش‌بینی 12 تا 24 ماه آینده به وضوح نشان می‌دهد که به احتمال زیاد بازار مسکن شاهد افزایش مثبت قیمت مسکن خواهد بود.

قیمت بازار مسکن و رشد ارزش آپارتمان ها

در سال های اخیر قیمت خانه ها به شدت افزایش یافته است. بسیاری از خریداران بالقوه، به ویژه آنهایی که منابع مالی محدودی دارند، مشتاق هستند که بدانند آیا و چه زمانی قیمت خانه در دسترس تر می شود یا خیر. اینجا زمانی است که قیمت های بازار مسکن سقوط می کند. در حالی که ممکن است این یک ساده سازی بیش از حد به نظر برسد، بازارها اینگونه عمل می کنند.

وقتی تقاضا ارضا شود، قیمت ها کاهش می یابد. در بسیاری از بازارهای مسکن، در حال حاضر تقاضای شدید برای املاک وجود دارد و به سادگی خانه های کافی برای فروش به خریداران احتمالی وجود ندارد. ساخت و ساز خانه در سال های اخیر افزایش یافته است، اما آنها بسیار عقب مانده اند. بنابراین، برای مشاهده کاهش قابل توجه قیمت مسکن، باید شاهد کاهش قابل توجهی در تقاضای خریداران باشیم.

تاثیر افزایش تقاضا بر ارزش آپارتمان

تقاضا در درجه اول در نتیجه افزایش نرخ بهره یا به طور کلی کند شدن اقتصاد کاهش می یابد. در نهایت، برای افزایش نرخ بهره برای از بین بردن ارزش مسکن، ما به تقاضای قابل توجهی کمتر و عرضه مسکن بسیار بیشتر از آنچه در حال حاضر داریم نیاز داریم. حتی اگر رشد قیمت در سال جاری تعدیل شود، سقوط قیمت مسکن بسیار غیرممکن است. بنابراین، هیچ سقوطی در قیمت مسکن وجود نخواهد داشت.

خرید آپارتمان در هشتگرد قدیم با منابع مالی محدود و اقساط 10 ساله

 بلکه یک عقب نشینی وجود خواهد داشت که برای هر کلاس دارایی طبیعی است. پیش‌بینی می‌شود که رشد قیمت مسکن در ایالات متحده در سال‌های 2022 و 2023 فقط “متوسط” و کند شود. مقرون به صرفه بودن برای بسیاری نگران کننده خواهد بود، زیرا قیمت مسکن به افزایش خود ادامه خواهد داد، البته اگر سرعت آن کمتر از سال قبل باشد. با گذشت 10 سال از رکود بزرگ، ایالات متحده در طولانی ترین دوره توسعه اقتصادی مستمر در تاریخ بوده است.

سرعت رشد بازار املاک و ساخت و ساز آپارتمان

 بازار مسکن تا حد زیادی در مسیر حرکت بوده و همچنان از سلامت کلی اقتصاد سود زیادی می برد. با این حال، اقتصادهای داغ در نهایت سرد می شوند و با آن، بازارهای مسکن داغ بیشتر به سمت تعادل حرکت می کنند. پیش‌بینی‌های بازار مسکن اساساً حدس‌هایی مبتنی بر الگوهای موجود هستند. در حالی که به نظر می رسد با نزدیک شدن به سال 2022، سرعت املاک و مستغلات در سال گذشته در حال بازگشت به فصلی است، تقاضا کاهش نمی یابد.

افزایش نرخ بهره تقریباً به طور قطع بیش از هر عامل دیگری بر بازار مسکن ملی در سال 2022 تأثیر خواهد داشت. در حالی که فروشندگان در موقعیت سودمندی قرار دارند، ثبات قیمت و تداوم نرخ‌های بهره رقابتی ممکن است برخی از تسهیلات بسیار مورد نیاز را برای خریداران در سال جاری فراهم کند. تامین مسکن احتمالاً برای مدتی یک چالش بوده و خواهد ماند زیرا کمبود نیروی کار و مواد و همچنین مشکلات کلی زنجیره تامین، ساخت و ساز جدید را به تاخیر می اندازد.

روند حرکت بازار مسکن

آخرین روند بازار مسکن نشان می دهد که قیمت ها در اکثر نقاط کشور و بیشتر بخش های قیمتی به دلیل کمبود عرضه در حال افزایش است. فعالیت های اقتصادی در همه بخش ها در حال افزایش است، نرخ وام مسکن در حال افزایش است، و مشاغل نیز در حال بهبود هستند. به دلیل اینکه تقاضا همچنان از عرضه پیشی می گیرد، خرید آپارتمان در هشتگرد جدید بازار مسکن تا حد زیادی بازار فروشندگان باقی مانده است. موجودی خانه های موجود همچنان هم برای خریداران و هم برای فروشندگان یک محدودیت است.

محدودیت در تعداد خرید آپارتمان در هشتگرد با وام زیر قیمت بازار
چالش های خرید و فروش آپارتمان

پیش بینی افزایش قیمت مسکن یک کار چالش برانگیز است. در حالی که موجودی انبار کمی افزایش یافته است، اما به طور قابل توجهی پایین تر از سطح قبل از همه گیری است و به سادگی قادر به پاسخگویی به تقاضای فعلی نیست. عرضه کم پس از سال‌های ساخت کم، همراه با افزایش تقاضا به دلیل کار از راه دور، و جمعیت ایالات متحده – در سال 2023 یک عامل باقی خواهد ماند. در سال 2023 بازار املاک و مستغلات فروشندگان متوسطی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *