آوریل 26, 2024

قوانین آپارتمان ها در هر شهر

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق نوجوانان و بزرگسالان جوان در ایران ترجیح می‌دهند تا زمانی که به بلوغ کامل برسند در کنار مراقبان خود بمانند، بسیاری از موقعیت‌ها ممکن است منجر به این شود که یک فرد جوان در تهران به دنبال اقامت در جای دیگری باشد. پیدا کردن یک مکان مناسب برای تماس با خانه بخشی از بزرگ شدن است، اما قوانین و سیاست های مختلف اغلب امکان گرفتن آپارتمان زیر 18 سال را ممنوع می کند که در این مقاله مشاوران املاک بازتاب به آن اشاره کرده اند.

آیا افراد 16 تا 17 ساله می توانند آپارتمان بگیرند؟

آیا افراد 16 تا 17 ساله می توانند در ایالات متحده آپارتمان بگیرند؟

سن بلوغ در اکثر شهرهای ایران 18 سال در نظر گرفته می شود ولی در تهران، مشهد و شیراز افزایش یافته است. برای کسانی که زیر سن قانونی هستند، راه های دیگری به افراد 16 تا 17 ساله اجازه می دهد که آپارتمان بگیرند، مانند آزادی، ازدواج، خدمت سربازی، و همچنین امضای مشترک. 

برای کسانی که سعی در اجاره آپارتمان در 16 تا 17 دارند، این روند پیچیده تر خواهد بود. صرف نظر از این که آیا دلایل فوری برای تمایل به زندگی شخصی وجود دارد، یا اگر به سادگی امیدوار هستید بال های خود را باز کنید و لانه را ترک کنید، چند راه وجود دارد که می توانید بدون ترس از مجازات یا قانونی، یک موقعیت عالی برای اقامت ایجاد کنید. عواقب ما همه چیزهایی را که باید در مورد سن اکثریت و چگونگی دستیابی به آپارتمان در سن 16 تا 17 سالگی بدانید، جمع آوری کرده ایم.

قوانین در کشورهای مختلف چیست؟

سن بلوغ نقطه ای را توصیف می کند که در آن یک فرد از نظر قانون به بزرگسال تبدیل می شود، از این رو به عنوان “سن قانونی بزرگسالی” شناخته می شود.   در حالی که این سن بلوغ شامل سن قانونی نوشیدن مشروب نمی شود، یا بر بیمه درمانی و حمایت از کودکان تأثیر نمی گذارد، بسیاری از آزادی ها و مسئولیت ها از جمله حق رای، شرکت در گروه های نظامی یا آزادی ازدواج را پاداش می دهد. 

همچنین، به افراد اجازه می دهد تا قراردادهایی را امضا کنند که در آنها قانوناً موظف به رعایت آنها هستند و به طور مساوی محافظت می شوند، از جمله امضای اجاره نامه.  در سال‌های اخیر، دولت‌هایی که قبلاً سن بلوغ کمتری داشتند ، بدون توجه به نکته‌ای که بسیاری از سیاست‌گذاران معتقدند بلوغ را نمی‌توان به راحتی بر اساس سن تعمیم داد و پیش‌بینی کرد، سقف را بالا بردند.

افزایش اجاره املاک به دلیل رشد بی سابقه تورم در کشور و بازار مسکن

دلیل اجاره ندادن به آپارتمان به نوجوانان چیست؟

 این به این دلیل است که مغز یک نوجوان 17 ساله هنوز در حال رشد است و تا رسیدن به بلوغ کامل به رشد خود ادامه می دهد. برای قوانین یا مقررات، باید سن بلوغ یکسانی وجود داشته باشد که رعایت شود.  اکثر ایالت های ایالات متحده سن اکثریت را 18 سال از نظر آزادی امضای اجاره نامه تعیین می کنند.

از نظر سن بلوغ برای اتهامات کیفری، باید فهمید که سن بلوغ لزوماً مسئولیت کیفری را تعیین نمی کند . 9  ایالت، افرادی را که در سن 17 سالگی با اتهامات جنایی روبرو می شوند، بزرگسال می دانند و به این ترتیب متهم می شوند، به خصوص اگر جرم شدید باشد. نیویورک و کارولینای شمالی، نوجوانان 16 ساله را برای اتهامات جنایی بزرگسال در نظر می گیرند.

در تمام شهرها تهران مثل، کسانی که زیر سن رضایت قرار می گیرند، از انعقاد قراردادهای اجاره و اجاره نامه الزام آور منع می شوند و مالکان مستاجران زیر سن قانونی را نمی پذیرند، زیرا در صورت وقوع قرارداد، مالک آزادی اجرای قرارداد امضا شده را نخواهد داشت.

چگونه نوجوانان اجازه اجاره کردن آپارتمان را دارند؟

با توجه به آنچه گفته شد، برخی از صاحبخانه ها ممکن است به یک جوان 17 ساله اجازه دهند که آپارتمانی را با درج رضایت والدین اجاره کند، که برای موقعیت هایی که در آن فرد خردسال احتمالاً برای رفتن به دانشگاه می رود، رایج است. ابزارهای دیگر، مانند ازدواج با رضایت والدین یا رهایی یافتن با تأیید دادگاه، ممکن است به یک خردسال اجازه دهد تا آپارتمانی بگیرد. 

نحوه پیدا کردن مسکن مناسب جهت خرید و پیش خرید

در حالی که منابع در دسترس برای مستاجران جوان، مانند مقامات مسکن، سازمان های غیرانتفاعی، و نهادهای دولتی در ایالت ها و مناطق مختلف وجود دارد، اکثر برنامه های مسکن برای افراد 18 سال یا بالاتر محدود می شود.  با این حال، مقررات مختلف در شهرها و ایالت ها به ویژه به افراد زیر سن قانونی کمک می کند و بودجه ای را برای کاهش خطر بی خانمان شدن جوانان فراهم می کند، که می تواند یک عامل خطر برای بسیاری از افراد زیر سن قانونی باشد که به طور مستقل به دنبال اقامت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *